جراحی موثرترین روش درمان پروستات بزرگ است

جراحی موثرترین روش درمان پروستات بزرگ است اما همیشه بهترین درمان نیست. پزشک در مرحله‌ی اول، در صورتی که نیاز به درمان فوری نباشد، از روش‌های کمتر تهاجمی استفاده می‌کند.

به گزارش صبای سلامت، در زمانی که سن بیمار بالاست و فرد کهنسال محسوب می‌شود، نمی‌توان از درمان‌های زمان‌بر استفاده کرد و پزشک تصمیم می‌گیرد که از طریق جراحی، به درمان سریع پروستات بزرگ بپردازد.

جراحی پروستات نیز مثل همه‌ی جراحی‌ها دارای دوره‌ی نقاهت و عوارض مخصوص به خود است. بی‌اختیاری ادرای و مشکل در نعوظ، از جمله عوارض موقتی جراحی پروستات هستند.

در صورتی که بیمار علائم ناراحت‌کننده و درد داشته باشد، پزشک می‌تواند از طریق برخی روش‌های درمانی، در مطب اقدام به درمان کند. این روش، نسبت به جراحی، عوارض کمتری دارد و گاهی پزشک معالج آن را به جراحی ترجیح می‌دهد.

یکی از این روش‌ها، ترموتراپی با پرتو یا TUMT است. در این روش پزشک، از طریق دستگاه مایکرویو مخصوص، به قسمت‌های مورد نظر از بدن، گرمای کنترل‌شده‌ای وارد می‌کند. از طریق گرما، انسداد مجاری ادرار و سایر مشکلات ادراری کاهش پیدا می‌کند.

این درمان ممکن است توسط پزشک چندین بار تکرار شود تا عوارض بیماری کاملاً کاهش یابند. دکتر پروستات درمان TUMT را در مطب انجام می‌دهد و برای آن تنها به بی‌حسی موضعی نیاز است.

پایان پیام/

کد خبر: # 1403012519405