تفاهم‌نامه اعطای گرنت به پژوهش‌های تقاضامحور ارتباط با سلامت

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و موسسه ملی نیماد تفاهم‌نامه همکاری علمی _ تخصصی در اعطای گرنت تشویقی به پژوهش‌های تقاضامحور حوزه ارتباط با صنعت سلامت بر محور آیین‌نامه گرنت‌های ارتباط با صنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت ، روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، توسعه فعالیت‌های علمی- پژوهشی و لزوم ایجاد هماهنگی و همکاری بین مراکز ذیربط و تبادل تجارب، اطلاعات و بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی، تخصصی و امکانات طرفین از جمله الزامات امضای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.

هدف از عقد این تفاهم‌نامه، تعریف و اجرای فراخوان اختصاصی برای اعطای گرنت ویژه جهت تشویق محققان طرح‌های پژوهشی با جذب اعتبار از بخش خصوصی و دولتی تحت عنوان طرح‌های پژوهشی تقاضامحور در حوزه سلامت است.

به موجب این تفاهم‌نامه معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت موظف است با دانشگاه‌ها جهت اخذ اطلاعات محققان و فناورانی که بالقوه – طبق آیین‌نامه گرنت‌های ارتباط با صنعت – حایز شرایط شرکت در فراخوان این گرنت هستند؛ مکاتبه کند.

زمان تعیین شده برای انجام مکاتبات یک ماه و نیم پیش از هر فراخوان است.

ضمن اینکه معاونت باید امتیاز و میزان اعتبار تعلق گرفته را با توجه به مجموعه درخواست­ های واصله و سقف اعتبار فراخوان تعیین کند و کمیته فرادانشگاهی گرنت­های ارتباط با صنعت با دستورکار پژوهش‌های تقاضامحور، با حضور نماینده­ای از موسسه را تشکیل دهد.

معاونت تحقیقات باید ۱۵ روز پیش از هر فراخوان فهرست محققان و فناوران واجد شرایط و سقف اعتبارات گرنت‌ها به دانشگاه‌های ذیربط و موسسه را اعلام کند.

موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران (نیماد) هم متعهد شده تا جدول زمانی فراخوان­ های گرنت تشویقی پژوهش‌های تقاضامحور سال آتی، در اسفند ماه هر سال را به معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کند. سقف اعتبار پیش‌بینی شده برای هر فراخوان را تعیین و اطلاع‌رسانی کند. گرنت پژوهش‌های تقاضامحور به محققان معرفی‌شده از سوی معاونت را تخصیص دهد و همینطور همکاری تسهیل­گرانه با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در طول اجرای فراخوان گرنت پژوهشی تقاضامحور داشته باشد.

پیرو امضای این تفاهمنامه آیین‌نامه گرنت‌های ارتباط با صنعت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز تهیه و تایید شده است. در این آیین‌نامه معیار میزان جذب اعتبار از منابع بخش خصوصی و دولتی، تنوع منابع جذب اعتبار و دفعات تکرار از یک منبع و همچنین نحوه ترکیب تیم پژوهش و تعریف پژوهشگر پسا دکتری صنعتی در پروژه ها و پایان نامه‌های دانشجویی به منظور حمایت پژوهشگران برای جذب منابع خارج از دانشگاه برای اولین طرح پژوهشی ارتباط با صنعت مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر: # 1400072813937