رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ؛

تعطیلی ادارات درهفته آتی

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از تعطیلی ادارات در هفته آتی خبر دادو گفت: این خبر روز گذشته توسط ریاست جمهور مورد ابلاغ قرار گرفت و کلیه مدیران دستگاه ها مکلف به اجرای ان هستند.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از بازار کسب کار آنلاین ، جمشید انصاری پنجشنبه شب با حضور در بخش ویژه گفت وگوی خبری شبکه دوم سیما اظهار کرد: هفته آینده ادارات، تعطیل هستند مگر آنکه حضور آن کسانی که به تشخیص مقامات ضروری است این موضوع در جلسه روز گذشته دولت توسط ریاست جمهوری ابلاغ گردید.

وی درادامه با اشاره به قطع زنجیره شیوع افزود: انتظار می رود مدیران کلیه دستگاه های با نگاه جدی به این دستور عمل کنند ومردم نیز کارهای اداری خود را دو هفته به تعویق بیاندازند تا زنجیره شیوع قطع شود. مثلاً در شهرداری یک بخش، خدمات شهری ارائه می کند و بخشی دیگر، مجوزها را صادر می کند و کسانی که سر کار حضور دارند از بخش ارائه خدمات شهری هستند. لذا قسمت های اداری غیرضروری نیازی به حضور ندارند.

معاون رییس جمهوری با اشاره به ابلاغ این بخشنامه عنوان کرد: دولت، بخشنامه مذکور را ابلاغ نموده و این امر شامل کلیه کارکنان و خدمه دولت اعم از رسمی و قراردادی و پیمانی و همچنین شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می شود و تعدیل پرسنل می باید در همه عرصه ها صورت پذیرد و تفاوتی بین پرسنل و کارکنان شاغل ادارات و دستگاه های دولتی وجود ندارد.

انصاری در ادامه توضیح داد: باید عبور و مرور در سطح شهرها کاسته شود و سازمانها و ادارات را نسبت به حضور نیروهای اداری سبک نمائیم و برای اینکار فرقی نمی کند که افراد شاغل از نوع شرکتی ، قرادادی یا رسمی باشد. از زمانی که این ویروس در کشور شیوع پیدا کرد برنامه های مختلفی برای مراقبت و حفاظت از کارکنان دولت تدوین و ابلاغ شده که نخستین بخشنامه در۱۲ اسفند ابلاغ گردید و باید و نباید شیوه حضور اعلام شد و در اکثر دستگاه های عمومی، آزمایش های لازم تست های کرونا انجام پذیرفت. ضمن آنکه کارکنان دولت از سیستم بیمه ای خوبی برخوردارند و برای آنان جای نگرانی نیست.

وی در خصوص افراد درگیر با این ویروس گفت: کسانی که مبتلا و آلوده به این ویروس شوند، کلیه هزینه های درمان آنها پرداخت خواهد شد لذا کارکنان نگرانی های موجود در اصناف را ندارند. آنان حقوق و مزایای خود را دارند. اصرار مدیران برای حضور کارکنان استثناست. بنابراین زمانی که بخشنامه ای صادر می شود باید اجرایی شود و مدیران نیز می بایست کارها را با حداقل نیرو کار را پیش ببرند.

در این گفتگو نیز حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز نسبت به شرایط موجود و وضعیت حاضر در شهرهای کشور اظهار داشت: هر هفته لیست وضعیت شهرهای قرمز و زرد و نارنجی اعلام و محدودیت های جدید بر اساس آن اعمال می شود. این طرح به طور جامع و هوشمند دیده شده و هر زمان وضع شهرها تغییر کند، محدودیت ها نیز تغییر می کند.

در ادامه این برنامه معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا نیز اظهار داشت : طبق دستور العمل های موجود خودروهای غیر بومی با ممنوعیت تردد روبرو بوده و در این زمینه هیچگونه استثنایی وجود نخواهد داشت مگر این که راننده بومی اسناد منوط بر ساکن بودن را نشان دهند، مثل سند وسیله نقلیه یا محل سکونت یا هر مدرکی، پلیس وی را جریمه نمی کند.

سرهنگ عین الله جهانی در ارتباط با جریمه های صورت گرفته توسط دوربین های کنترل ترافیک ادامه داد: اگر کسانی با دوربین جریمه شده باشند، می توانند با ارائه مدارک مثبته و در صورت اثبات اسناد، اعتراض‌شان رسیدگی و جریمه حذف می شود.

معاون اجتماعی پلیس راهور در خصوص فروش خودروهای وکالتی نیز توضیح داد: ۶۰ درصد مراجعان مراکز شماره گذاری با وکالت فروشنده به خریدار وارد می شوند و حدود ۲۰ هزار نفر مراجعه می کنند و این در حالی است که این روزها مراکز تعطیل است. مقرر شده اگر اعتبار وکالت منقضی بشود، همان مدت به مدت وکالت آنان اضافه می شود. پلیس به هیچ وجه با خرید وکالتی مشکل ندارد اما کسانی که وکالت دارند می توانند بعد از تعطیلات، الزاماً نوبت اینترنتی گرفته و سپس مراجعه کنند.

سرهنگ جهانی در خصوص عدم پرداخت خسارت شرکت های بیمه به خودروهای که بعد از ساعت ۹ شب منجر به حادثه می شوند عنوان کرد: اخیراً در فضای مجازی اعلام کردند از ۲۱ تا ۴ صبح بیمه خسارت نمی دهد؛ در صورتی که پلیس در محل حاضر شده و شرکت های بیمه مسوولیت خود را دارند و از تعهد آنان خارج نیست. اگر تصادفی رخ داد هم راهنمایی و رانندگی و هم بیمه در خدمت آنان هستند.

در ادامه برنامه فوق مجتبی صفایی نایب رییس اتاق اصناف نیز توضیح داد: همکاری و ایثار تمام کسبه کشور در اجرای پروتکل های وزارت بهداشت مثبت است و در اکثر شهرهای کشور بازارها عموماً تعطیل شده و کمبود کالا نیز تا کنون احساس نشده و اصناف در حد اعلا همیاری کردند.

وی درباره کرکره های نیمه باز برخی مراکز عنوان داشت: در سراسر کشور گشت های مختلف با حضور نمایندگان دادستان در حال انجام وطیفه هستند و هر واحد صنفی که باید تعطیل باشد و تمرد کند، با آنان برخورد می کنیم.

نایب رییس اتاق اصناف در ارتباط با مشاغل گروه ۲ تاکید کرد: شیرینی فروشی ها و آجیل فروشی ها جز گروه ۲ هستند و حق فعالیت ندارند و مردم می توانند از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

صفایی در ادامه با تاکید بر اینکه : پروتکل های فوق در جهت کاهش زنجیره این بیماری است در صورتی که این همکاری ها بدور از هر گونه بسته تشویقی است. می گوییم دو هفته صنوف تعطیل شوند اما باید برای تأخیر در پرداخت مالیات و… شرایطی را فراهم کنیم. باید منطبق با همراهی اصناف، بسته تشویقی داشته باشیم. ۲۳ درصد از سهم کارفرما گرفته می شود اما صنف تعطیل است و مالیات و مسائل دیگر پرداخت می شود اما اصناف تعطیل هستند.

 

منبع : بازار کسب کار آنلاین

کد خبر: # 1499090710613