رییس نظام پزشکی مشهد؛

تعرفه پزشکی واقعی نیست

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: واقعی نبودن تعرفه های پزشکی و متناسب نبودن آن با تورم و شرایط اقتصادی جامعه از علل مهاجرت پزشکان به خارج کشور است.

به گزارش صبای سلامت، دکتر علیرضا صداقت روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته سلامت و با موضوع رسانه و سلامت برگزار شد، افزود: مسائل اقتصادی و مالی، عادلانه نبودن تعرفه های پزشکی و قوانین دست و پاگیر از جمله قانون تسهیل کسب و کار از مهمترین علل مهاجرت پزشکان به شمار می رود.

وی بیان کرد: اقدام به مهاجرت توسط پزشکان مشهدی طی ۶ سال اخیر بیش از ۱۹ درصد افزایش یافته است که این موضوع بسیار نگران‌کننده و نیازمند نگاه ویژه مسوولان کشور است.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: میزان اقدام پزشکان مشهدی برای دریافت تاییدیه سازمان نظام پزشکی به منظور مهاجرت به کشورهای خارجی از ۱۱ نفر در سال ۱۳۹۶ به ۲۱۰ نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی ادامه داد: بیشترین اقدام به مهاجرت پزشکان مشهدی در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۲۵۰ نفر گزارش شده است.

صداقت در خصوص تعرفه های پزشکی بیان کرد: تعرفه‌های پزشکی هر ساله از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش پیدا می‌کند و به پزشکان ابلاغ می‌شود و پزشکان بر مبنای تعرفه ابلاغی باید نسبت به دریافت ویزیت اقدام کنند، لذا بیماران می‌توانند تخلفات در این زمینه را نیز به سازمان نظام پزشکی مشهد گزارش دهند.

وی با بیان اینکه پزشکان بر مبنای تعرفه ابلاغی باید نسبت به دریافت ویزیت اقدام کنند، ادامه داد: دولت اگر می‌خواهد در حوزه سلامت و درمان بخش خصوصی سرپا بماند باید تعرفه‌های پزشکی را بر اساس هزینه تمام شده خدمات درمانی و نرخ تورم محاسبه کند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص برخورد پزشکان با افراد دارای رفتارهای خلاف شئونات اسلامی و عدم ارائه خدمات به این افراد گفت: در اخلاق پزشکی هدف و رسالت پزشک، درمان بیمار است، لذا مردم می توانند تخلفات حوزه پزشکی را برای رسیدگی به طور مستقیم به این سازمان اطلاع رسانی کنند.

سازمان نظام پزشکی مشهد اکنون دارای بیش از ۱۸ هزار عضو شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها، آزمایشگاههای تشخیص طبی و کارشناسان پروانه دار است.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1402021317961