مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران؛

تعرفه‌ پزشکان چکش‌کاری می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود نمی‌توان توقع داشت که دولت قیمت تمام شده کامل را پرداخت کند و این عدد باید عدد معقولی باشد و پیشنهاد 46 درصدی افزایش تعرفه‌ها در سازمان برنامه و بودجه و دولت چکش‌کاری خواهد شد.

به گزارش صبای سلامت، به نقل از فارس، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به پیشنهاد ۴۶ درصدی افزایش تعرفه‌های پزشکی در سال آینده توضیح داد: سازمان نظام پزشکی درخواست افزایش ۶۶ درصدی تعرفه‌های پزشکان در سال آینده را داشت که با جلساتی که با گروه‌های مختلف دیگر و معاونت درمان وزارت بهداشت و سایر ذی نفعان برگزار شد در نهایت بر روی عدد ۴۶ درصد توافق شد.

وی با بیان بیمه سلامت بررسی‌های جامعی انجام داده است و هزینه‌ها و قیمت تمام شده را بررسی کرد و به شرط تأمین منابع با افزایش ۴۶ درصدی موافق است که موسسات دولتی و خصوصی بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

صانحی با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مطب‌ها و موسسات درمانی بتوانند به کار خود ادامه دهند ادامه داد: تعرفه‌گذاری باید به صورتی باشد که هم درحق مردم اجحاف نشود و به جیب آنها فشار وارد نشود و هم دولت باید توان پرداخت و حمایت داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود نمی‌توان توقع داشت که دولت قیمت تمام شده کامل را پرداخت کند و این عدد باید عدد معقولی باشد و پیشنهاد ۴۶ درصدی افزایش تعرفه‌ها در سازمان برنامه و بودجه و دولت چکش‌کاری خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402112319165