«ترجمان دانش» پلی بین دانشگاه علوم پزشکی و رادیو سلامت

مراسم عقد تفاهم‌نامه «ترجمان دانش» با محوریت حوزه سلامت کشور با حضور معاون صدای رسانه ملی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

معاون صدای رسانه ملی ادامه داد: همیشه کشور به چنین پزشکانی افتخار کرده و برخود بالیده است. چراکه ایران را به جایگاه قابل اعتنا رسانده است.
در ادامه بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مشکلات بحث ایمنی در حوادث و حوادث ترافیکی مشکل اساسی جامعه ماست و سالانه عده زیادی از شهروندان را از دست می‌دهیم و گاهی مشکلات اساسی را در افراد آسیب‌دیده شاهد هستیم. این مشکلات از لحاظ روانی و جسمانی در افراد آسیب‌دیده برجای می‌ماند.
نقی‌پور ادامه داد: وظیفه دانشگاه حل مشکلات مردم است و رسانه‌ها پل ارتباطی مردم با دانشگاه هستند. امیدواریم با انعقاد این تفاهم‌نامه دانشمندان بتوانند در یک فرصت کوتاه نظرات خود را به صورت کارشناسی ارائه کنند.
شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدا درباره انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: رسانه و دانشگاه در سطح عالی یک هدف مشترک دارند که ارتقای سبک زندگی جامعه است. رسانه و بخصوص رادیو در ایجاد الگو‌های ذهنی و ایجاد رفتار در پیام‌گیران بسیار توانمند است.
صدیقه اعتماد سعید، مدیر شبکه رادیو سلامت درباره پخش این پایان‌نامه‌ها در شبکه گفت: رسانه به عنوان یکی از محور‌های ارتباطی وارد این تفاهم‌نامه شد و روایت دانش کاربردی را طبق بیانات مقام معظم رهبری عهده‌دار شد. ترجمان دانش کاربردی کردن دانش است که ما آنچه را تولید می‌کنیم، فقط برای مجلات خارج از کشور نباشد. تولید دانش در جهت رفع مشکلات جامعه باشد.
اعتماد سعید با بیان اینکه در حوادث ترافیکی تعدادی از جمعیت سالم را از دست می‌دهیم، افزود: اینجاست که علم با کمک به سایر زیرساخت‌های اجتماعی به حفظ جمعیت سالم کمک می‌کند.
به گفته مدیر شبکه رادیو سلامت، بعد از داوری مقالات جلسه‌ای در رادیو برگزار می‌شود و پژوهشگران و اساتید پایان‌نامه و مقالاتشان را در عرض ۳ دقیقه از طریق رادیو بیان می‌کنند.

کد خبر: # 1401110917693