رئیس شورای شهر تهران ؛

ترافیک امروز مشکلی که با موضوع آلودگی به هم گره خورده است

رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به موضوع ترافیک و آلودگی تهران، بیان کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت شورایاران استفاده و حتی آنها را تقویت کنیم که تقویت آنها با همکاری نخبگان است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر ضمن گرامیداشت یاد ونام شهدا و امام شهیدان رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: آغاز هفته بسیج را تبریک می‌گویم و همانطور که امام آرزو کردند همه ما یک بسیجی واقعی باشیم ان‌شاءالله این چنین خواهد شد.

وی افزود: بسیجی واقعی بودن یعنی از پس هر کاری برآمدن و همانطور که در جبهه جنگ بسیجیان فعالیت بسیار پررنگی داشتند و در دفاع مقدس حلال مشکلات بودند ان‌شاءالله در حال حاضر هم از حضور آنها بهره‌مند می‌شویم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: هر جا شرایط سخت بود بسیجیان حضور داشتند و این مسأله هنگام عبور از اروند، بهمن‌شیر و نیزارها مؤید بود و بسیجیان همچون لشکر الهی حضورشان سبب حل شدن مسائل می‌شد.

چمران خاطرنشان کرد: امروز اگر بخواهیم مسائل را حل کنیم با بسیج می‌توان این اقدام را انجام داد یعنی کمک گرفتن از نیروی همه مردم چرا که بسیجیان از پزشکان و مهندسان و خلبانان گرفته تا یک بانوی خانه‌دار و یا آشپز همه می‌توانند در قالب بسیج فعالیت داشته باشند برای همین هم دشمن از بسیج می‌ترسد و می‌خواهد چهره بسیج را مخدوش کند.

وی با بیان اینکه بسیجیان در دل همه جای دارند و ان‌شاءالله همه ما بسیجی، بوده، و خواهیم بود گفت: امروز فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران در صحن شورا حضور یافته‌اند و ما افتخار میزبانی از ایشان را داریم البته شورای شهر متعلق به همه مردم است و ان‌شاءالله همه جا سپاه تهران بتواند بدرخشد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در  دیدار با نخبگان اشاره کرد و افزود: حل مشکلات را می‌توان با کمک نخبگان و بسیجی‌وار حل کرد البته نخبگان و بسیجیان هر دو یکی هستند چرا که نخبگان همان بسیجی‌هایی هستند که در زمینه علمی کار می‌کنند.

چمران اذعان کرد: ترافیک امروز مشکلی برای همه ما است که با موضوع آلودگی به هم گره خورده، شهرداری و شورای شهر مصمم است عقب‌ماندگی‌های گذشته را برطرف کند ولی اگر در دوره گذشته تلاش می‌شد شرایط اکنون را نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر امروز تلاش کنیم دو سال دیگر و یا بیشتر در زمینه تأمین واگن به نتیجه می‌رسیم در دوره چهارم و سوم و دوم در شورا و شهرداری حرکت‌های جهشی در زمینه مترو تهران انجام گرفت و اکنون همان روال را در حال ادامه هستیم.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع  توقف یک قطار مترو طی روز گذشته و بروز مشکل برای شهروندان اشاره کرد و گفت: به دلیل اورهال نشدن قطار این موضوع ایجاد شد و این به دلیل کمبودهایی است که در گذشته وجود داشته است. حق مردم این بوده که این مسائل برطرف شود و ما پیگیر مشکلات هستیم.

چمران به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: شورایاران را ما در شورای دوم راه انداختیم که در تعدادی از محلات انتخابات برگزار شده بود و بقیه را ما انجام دادیم ولی در هر دوره اختلافاتی با دولت و وزارت کشور و سازمان‌های نظارتی در این زمینه بود.

وی یادآور شد: متأسفانه در دوره گذشته مدیریت شهری و شورا به خوبی از شورایاران دفاع نشد و در دادگاه شورایاران فعالیت آنها منحل اعلام شد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت شورایاران استفاده و حتی آنها را تقویت کنیم که تقویت آنها با همکاری نخبگان است نه اینکه مجمع نخبگان جایگزین شورایاری‌ها شود که شهردار تهران هم به این موضوع توجه داشتند.

کد خبر: # 1400083014286