بیماریابی هدف دار و هوشمند اجرا می‌شود

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: اوایل اسفندماه امسال بیماریابی هدف دار و هوشمند در کشور اجرا می‌شود که از این راه ۷۰۰ هزار نفر بیمار کووید ۱۹ ظرف ۲ هفته از جمعیت کشور جدا می‌شوند و عیدی سالم خواهیم داشت.
به گزارش صبای سلامت ، شاهین محمدصادقی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در استانداری کرمان افزود: کنترل مبتلایان راحت تر از تحت فشار گذاشتن ۸۰ میلیون انسان در قالب تعطیلی بخش‌های مختلف ایران است.

وی اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی ارزان و کم هزینه است که بیش از ۲۰۰ هزار بسیجی سینه به سینه کادر درمان در مقابله با کرونا در قالب این طرح ایستادند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: اگر سپاه و دولت قادر به حمایت از مردم نباشند مردم چه برداشتی در مورد نظام خواهند داشت لذا شاهد کاهش قدرت ملی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: کرونا یک پدیده ای است که رتبه ما را در دل مردم و جایکاه بین المللی مشخص می‌کند و در این زمینه عملکرد صحیح مسئولان مبین قدرت ما است.

وی ادامه‌داد: اواخر آذرماه امسال حدود ۵۰۰ نفر از هموطنان را روزانه به علت کرونا از دست می‌دادیم و هرروز تعداد مرگ و میر افزایش و بخش های بیمارستانی در حال تکمیل شدن بود.

محمدصادقی افزود: کرونا پدیده‌ای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و برخی کشورها بخشی قابل توجه از بودجه را خرج بیماری کرونا کردند.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ میلیون دلار تجهیزات کرونا در کشور خریداری شد گفت: این ویروس پدیده ای وحشتناک محسوب می شود که باید در مقابل آن به صورت صحیح برخورد کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی های سازمان‌های جهانی در مورد کرونا در ایران بیان‌ داشت: برعکس پیش‌بینی‌ها با همبستگی ناشی از طرح شهید سلیمانی شاهد کاهش آمار کرونا شدید در کشور بودیم که این آمار نشان می دهد مسئولان در اداره کشور و مردم موفق عمل کرده اند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: مجموعه تصمیمات نظام، کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در مرکز آن طرح شهید سلیمانی موجب عملکرد موفق در مقابله با کرونا شد و این در حالی بود که تحریم ها و محدودیت هایی برای ما ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: طرح حاج قاسم بیش از گذشته تبیین شود زیرا همبستگی ایجاد کرد و هیچ مدیری از آن خارج نشد و مردم نیز همراهی کردند که در نهایت یک تهدید عمومی به یک فرصت برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل شد.

محمدصادقی افزود: شدت بیماری به حدی بود که توان مقابله با آن را نداشتیم لذا بسیج و از تمامی اقشار برای کمک به کادر درمان به این حوزه آمدند و در نهایت وظیفه به خوبی انجام شد.

وی عنوان کرد: آمارها ‌در ابتدا به کرونا نشان می‌داد که ۳۰ درصد بیماران از بیمارستان‌ها و محیط اطراف آن آلوده شده‌اند که همه تدابیر در طرح شهید سلیمانی لحاظ و سطح تماس افراد آلوده با جامعه به حداقل رسید.

کد خبر: # 1499111911268