رئیس سازمان برنامه و بودجه؛

بیمارستان‌های در حال ساخت تکمیل می شوند

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص منابع برای تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان‌های در حال ساخت و برنامه‌ریزی برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: اصلاح ساختار مالی دانشگاه‌های علوم پزشکی با رویکرد افزایش پایداری مالی جز برنامه‌های سال آینده دولت است.

به گزارش صبای سلامت، داود منظور در حاشیه نشست با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این جلسه بحث اصلی چگونگی کمک به پایداری مالی هرچه بیشتر نظام درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی بود.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی به لحاظ بودجه‌ای مشکلاتی داشتند، حتماً باید طرح ویژه‌ای را با همکاری وزارت بهداشت اجرا کنیم تا بتوانیم تعهدات انباشته‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی در اولین فرصت تسویه شود.

رئیس سازمان برنامه بودجه ادامه داد: لذا بحث اصلاح ساختار مالی دانشگاه علوم پزشکی با رویکرد افزایش پایداری مالی جز برنامه‌های سال آینده سازمان برنامه بودجه و بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

منظور، تعرفه‌های نظام درمان و پزشکی را یکی از مؤلفه‌های اصلی اصلاح نظام مالی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: شورای عالی بیمه در این موضوع جمع‌بندی انجام داده و سازمان برنامه و بودجه هم این موضوع را بررسی می‌کند تا پیشنهاد خود را به هیات دولت ارائه کند؛ با رایزنی که حتماً با وزارت بهداشت انجام می‌دهیم و مصوبه که از دولت می‌گیریم، تلاش می‌شود بخش بزرگی از این محدودیت‌های مالی را در قالب تعرفه‌های سال آینده حل کنیم.

وی تاکید کرد: تعرفه‌ها صرفاً پرداخت به پزشکان نیست، بلکه بیش از ۷۰ درصد تعرفه به خدماتی که بیمارستان‌ها ارائه می‌کنند، مربوط است.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: موضوع دیگری که در این جلسه توافق شد در مورد تکمیل و تجهیز بیمارستان‌ها در حال ساخت و در آستانه بهره‌برداری است تا هم در تخصیص‌های اسفند ماه و هم سال آینده همراهی بیشتری داشته باشیم و به این طرح توسعه و بهره‌برداری از بیمارستان‌ها کمک خواهیم کرد.

منظور گفت: البته موضوع مقاوم‌سازی و بهسازی بیمارستان‌های فرسوده نیز جزو مسائل مورد بحث و گفت‌وگوی این جلسه قرار داشت که باید برنامه مدونی با همکاری وزارت بهداشت برای این کار انجام شود.

وی به مسئله پرداخت‌های رفاهی و همچنین برنامه نگهداشت برای کادر درمان اشاره و بیان کرد: حتماً تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم فوق‌العاده ویژه‌ای که برای کادر درمان تعهد شده را در اولین فرصت تامین و پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: موضوع مربوط به تربیت دستیاران پزشکی، پزشکان و پیراپزشکان جز موضوعات جلسه بود و بنا شد بودجه آموزش و پژوهش از بودجه درمان تفکیک شود؛ امیدواریم با این ابتکارات بتوانیم به خدماتی مطلوبی که بخش بهداشت و درمان به مردم ارایه می‌کند، شتاب دهیم.

پایان پیام/

حمیدرضا مهدی پور

کد خبر: # 1402121719246