رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ؛

بیشتر بیماران مبتلا به کرونا بالای 55 سال هستند

دکتر عبدالرضا فاضل گفت: ۶٫۶درصد مبتلایان به کروناویروس زیر ۱۵ سال ، ۴۰٫۷درصد ۱۵تا۵۵ سال و ۵۲٫۷ درصد بالای ۵۵ سال دارند .

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از بازار کسب کار آنلاین دکتر فاضل شهرهای قرمز و آلوده استان را به ترتیب شهرستان های گرگان، بندرترکمن، آق قلا وکلاله خواند و گفت: شهرستان رامیان نیز در وضعیت زرد و سایر شهرهای در وضعیت هشدار یا نارنجی قرار دارند.

وی گفت در حال حاضر افراد بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان ۵۷۴ نفرمی باشد، که از این تعداد، در بخش مراقبت های ویژه ۱۰۹ بیمار و ۵۸ بیمار دیگر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد فوت و از دست دادن ۱۳شهروند براثر درگیری با کرونا در استان هستیم.

وی از مردم خواست تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و ممانعت از برگزاری هر نوع مراسم های دسته جمعی منجمله عروسی، ضمن حراست از خود و خانواده شان، از کادر بهداشت و درمان نیز حمایت کنند.

گلستان از اواسط آبان ماه و بعد از هفته وحدت با عدم توجه شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدام به برگزاری مراسمات و دورهمی ها موجبات ورود به پیک سوم کرونا علی الرغم مقاومت سه ماهه با وجود اینکه کل کشور درگیر مقابله و مبارزه با این ویروس بودند متاسفانه بالاخره درگیر این بیماری شد.

 

 

 

منبع : بازار کسب کار آنلاین

 

کد خبر: # 1499091110637