در رادیو سلامت بررسی شد:

بازگشت کرونا در چین

خبرنگار: حمیدرضا مهدی پور

استفاده از داروهای مخصوص کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روزهای اخیرامروی مهم و ضروری است.

به گزارش صبای سلامت، «دکتر هلاکویی»، استاد دانشگاه و اپیدمیولوژیست درباره برگشت اپیدمی کرونا در برنامه «مخاطب خاص» رادیو سلامت گفت: کرونا در حال حاضر، در کشور چین برگشته است و پاندمی این بیماری تمام نشده است؛ البته در چین هم سویه ی جدیدی وجود ندارد و همان سویه ی قبلی است.

وی با بیان اینکه گرچه واکسن موثر است؛ اما همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی موثر هستند، افزود: چین توانسته است با تعطیلی، جمعیت مبتلا شده را ثابت نگه دارد و با این کار تلاش کرده است تا میزان مرگ و میر را به حداقل برساند.

هلاکویی اظهارداشت: در کشور ما به دلیل این که با ویروس همزیستی ایجاد کردیم، بنابراین پاندمی شبه چین، در ایران اتفاق نخواهد افتاد.

در بخش دیگری از این برنامه، «دکتر ایزدی»، متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ، به اشاره به لزوم استفاده از داروهای مخصوص کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: با رعایت این موارد به امید خدا کشور ایران گرفتار این وضعیت – مشابه کشور چین – نخواهد شد.

یادآور می شود، برنامه رادیویی «مخاطب خاص» به تهیه کنندگی «مرتضی میلانی» و کارشناس مجری «جواد نوفرستی»، روزهای شنبه هر هفته از ساعت 20 به مدت یک ساعت و تکرار آن روزهای پنجشنبه ساعت 20 از شبکه رادیویی سلامت پخش می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1401090617385