بازدید کارشناسان روسی‌ از آزمایشگاه های مرجع جهت رفع موانع صادرات

 

همانطوری که از طریق شبکه های رسمی کشور اطلاع رسانی شد، واردات چند قلم از محصولات کشاورزی توسط سازمان های نظارتی دولتی کشور روسیه به علت برخی مشکلات فنی ، ممنوع گردید و تعدادی از محصولات کشاورزی تولیدی کشورمان با دریافت اخطار و همچنین ممنوعیت صادرات مواجه شد. یکی از شرایط برون رفت از تحریم های ظالمانه توجه و حمایت قوای مجریه و مقننه از شرکت‌های توانمند داخلی در رفع موانع تولید و ایجاد بازارهای صادراتی می باشد. ایجاد فرصت های صادراتی نه تنها موجب رشد و شکوفایی این شرکت ها می شود بلکه زمینه اشتغال و ارزآوری را برای کشور فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صبای سلامت، سید جلیل جلالی فر فعال اقتصادی و عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران – روسیه اظهار داشت: پس از پیگیری های مسمتر مسئولین کشور، هیئت فنی و کارشناسی کشور روسیه، رسل پاترب ناد زور و رسل خوزنادزور از عصر روز دوشنبه وارد ایران شدند.

جلالی فر گفت: این هیئت روسی امروز چهارشنبه چهارم اسفند از بزرگترین و ‌مدرن ترین مجموعه گلخانه ای کشور ( آتاویتا ) در منطقه آزاد ارس در حال بازدید هستند و فردا نیز از چندین مجموعه گلخانه ای استان اصفهان بازدید خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران – روسیه گفت: از این پس می توان امیدوار بود تا پایان سفر این هیئت، با تلاش ها و مذاکرات دو جانبه ی صورت گرفته،  و‌ سازماندهی مشترک سازمان های غذا و ‌دارو و حفظ نباتات کشور و همراهی همتای روسی، با ارتقاء سطح نظارت و ‌پایش ‌جدی تر بر محصولات کشاورزی کشور، شاهد صادرات پایدار و حضور ماندگار در بازار روسیه و منطقه ‌اوراسیا و سایر کشورهای همسایه باشیم.

وی افزود: با وجود مشکلات مشابه کشورهایی همچون ترکیه ، مصر ، چین و ازبکستان؛ اما روسیه تاکنون هیئتی را به آن کشورها اعزام نکرده است.  این در حالی است که جهت حل موضوع ایران بصورت دستوری از مقامات ارشد دولت روسیه و با نگاه مثبت و با رعایت موازین فنی اولین هیئت کارشناسی روسی به ایران اعزام شده است.

گفتنی است در این بازدید دکتر صفری معاون اقتصادی وزارت امورخارجه ، دکتر پیمان پاک ریاست سازمان توسعه تجارت، مجموعه کارشناسان و‌ مسئولین سازمان های غذا و دارو و حفظ نباتات، کمیسیون کشاورزی مجلس دکتر پاشایی نماینده مرند و ‌جلفا  و سفرای کشور ایران و روسیه این هیئت روسی را همراهی می کنند.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: فرید مهدی پور

کد خبر: # 1400120415894