رییس سازمان اورژانس کشور

اورژانس کشور، نیازمند نگاه ویژه مجلس نسبت به بودجه سال آینده است

دکتر میعادفر طی حضور در نشست خبری با اصحاب رسانه، مشکلات موجود و نیازهای سازمان برای خدمت رسانی هر چه بهتر به بِیماران و مصدومین را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت، جعفرمیعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور  در نشست خبری در پاسخ به عصرپرس درخصوص مهم ترین چالش های اورژانس کشور گفت: اورژانس کشور با سه چالش مهم کمبود نیروی انسانی ، کمبود آمبولانس و فضای فیزیکی مواجه است.

میعادفر در خصوص کمبود نیروی انسانی اورژانس کشور، گفت: در حال حاضر نیرویی که درفوریت ها کار کند وجود ندارد و ما برای جذب نیرو مشکلی نداریم و با دستور مقام عالی وزارت امسال قرار شده دانشگاه های تیپ یک دانشگاه ایران، دانشگاه تهران، شهید بهشتی و اصفهان ‌در مراکز استان رشته فوریت ها راه اندازی و نیروهای بومی در هر شهر جذب شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان اورژانس تنها حدود ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در اختیار دارد گفت: حدود ۳ هزار دستگاه متاسفانه عمرشان بالای ۱۴سال است که سال آتی از رده خارج می شوند.

وی در ادامه افزود : حدود ۲۵۰۰ دستگاه آمبولانس دیگر نیز عمرشان بین ۵ تا ۱۰ سال است و روز به روز فرسوده می‌شوند.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: تامین آمبولانس در سال آینده ضرورتی جدی است و از مجلس شورای اسلامی درخواست تامین اعتبار داشته ایم و خوشبختانه کمیسیون تلفیق مجلس نگاه حمایتی به این بخش دارد، که امیدواریم سال آینده این مشکل حل شود.

ویدر ادامه با تاکید براینکه نجات جان یک انسان  یعنی نجات همه انسان ها ،گفت: اورژانس کشور نیازمند نگاه ویژه مجلس نسبت به بودجه سال آینده است.

میعادفر ضمن اشاره به نقش کلیدی خدمات اورژانس در کشور، خاطر نشان کرد:  سومین بحثی که در اورژانس کشور وجود دارد در کلان شهرها با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم و در این راستا علاوه بر دولت خیرین نیز باید وارد عمل شوند و همانطور که خیرین در بخش مدرسه سازی و بیمارستانی موفق عمل کرده اند و این کار خدا پسندانه را به نحو احسن انجام داده اند اتفاق خوبی را برای اورژانس کشور هم رقم بزنند و فضا های لازم را برای ایجاد پایگاه های اورژانس دراختیار ما قرار دهند.

رییس اورژانس کشور تاکید کرد: ۷۸ درصد حوادث در شهرها و ۲۲ درصد در جاده هااتفاق می افتد که ۸۰ درصد از اتفاق شهر در ۱۵ کلان شهر کشور رخ می‌دهد ، که در این خصوص با کمبود پایگاه روبرو هستم و دست یاری را به سمت همه ارگان‌ها، نهادها و سازمان ها و بخصوص خیرین دراز می کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1400112115708