اعتراف دولت رئیسی به داشتن ذخایر ارزی زیاد در بانک مرکزی از دولت روحانی

اعتراف رئیس کل بانک مرکزی درخصوص ذخایر اسکناس و ارز بانک مرکزی گرچه دیرهنگام بوده اما ضمن آنکه ادعاهای رئیسی و اعضای کابینه‌اش در خصوص خالی‌بودن خزانه، هنگام تحویل گرفتن دولت را رد می‌کند، تاییدی است بر گزارش چندی پیش آفتاب‌نیوز در خصوص وضعیت خزانه و دارایی‌های باقی مانده از دولت روحانی برای دولت سیزدهم.

به گزارش صبای سلامت، از پایگاه خبری تیترنیوز، از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، رئیسی و دیگر اعضای کابینه مدام بر ادعای خالی بودن خزانه و بدهی‌های سنگین دولت روحانی تاکید کرده‌اند. حالا رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به افزایش شدید قیمت دلار در روزهای اخیر، گفته است “بیشترین ذخایر اسکناس ارزی را در تاریخ بانک مرکزی داریم”. البته آقای صالح‌آبادی توضیح نداده که‌ چرا با وجود چنین ذخایر ارزی قیمت دلار از ۳۰ هزارتومان عبور کرده است.

این اعتراف رئیس کل بانک مرکزی درخصوص ذخایر اسکناس و ارز بانک مرکزی گرچه دیرهنگام بوده اما ضمن آنکه ادعاهای رئیسی و اعضای کابینه‌اش در خصوص خالی‌بودن خزانه، هنگام تحویل گرفتن دولت را رد  می‌کند، تاییدی است بر گزارش چندی پیش تیترنیوز در خصوص وضعیت خزانه و دارایی‌های باقی مانده از دولت روحانی برای دولت سیزدهم.

علاوه‌بر این، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی نیز چندین بار ادعاهای دولت رئیسی در خصوص خالی بودن خزانه و میزان بدهی‌های دولت قبل را رد کرده بود. نوبخت همچنین گفته بود که “بالغ بر ٢٠٠ هزار میلیارد تومان معادل ارزی به صورت نقد و اسکناس در دسترس از دولت دوازدهم برای دولت سیزدهم باقی ماند.”

نوبخت در توئیتی دیگر نیز نوشته بود: با صراحت اعلام می‌کنم؛ دولت دوازدهم با وجود تحریم و محاصره اقتصادی، میلیاردها دلار به صورت نقد و قابل دسترس به عنوان موجودی ارزی، تحویل دولت سیزدهم داد.

اعتراف دیرهنگام دولت رئیسی درباره ذخایر بانک مرکزی و تائید گزارش آفتاب‌نیوز

حال پرسشی که مطرح و لازم است دولت رئیسی به آن پاسخ بدهد این است که چگونه توانسته‌اند در کمتر از یک سال بیشترین ذخایر اسکناس ارزی بانک مرکزی را در تاریخ به دست‌ آورند، آن هم در حالی که خزانه را خالی تحویل گرفته‌اند و کشور هنوز درگیر تحریم‌های شدید است و امکان انتقال ارز به کشور از راه‌های رسمی وجود ندارد؟ آیا به غیر از این است که ادعای تحویل گرفتن خزانه خالی از ابتدا دروغ بوده؟ حالا که رئیس کل بانک مرکزی ادعای دولت رئیسی را رد کرده، پرسش مهمتر این است که چرا دولت انقلابی ادعاهای دروغی علیه دولت روحانی مطرح و بر تکرار این ادعای دروغ اصرار کرده‌اند؟

انتهای پیام/

کد خبر: # 1401022416693