احداث همراه سرا در کنار بیمارستان شریعتی

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران از احداث یک همراه سرا در مجاورت بیمارستان شریعتی خبر داد.

به گزارش صبای سلامت، به نقل از خبرگزاری فارس، حسن حمزه‌زاده، عضو هیات امنای انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی از ایجاد همراه سرا در مجاورت بیمارستان شریعتی خبر داد و افزود: وجود یک همراه سرا در کنار بیمارستان شریعتی با توجه به مراجعه افراد زیادی از سایر شهرستان ها به این بیمارستان ضروری است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی افزود: توافقات اولیه برای اختصاص یک زمین مناسب در اطراف بیمارستان انجام شده و احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی اعلام کرد این زمین در اختیار انجمن قرار می‌گیرد.

وی افزود: از آنجا که پیش‌تر خیر بزرگوار، حاج حبیب‌الله نیکنام، مدیرعامل بنیاد خیریه فجر و عضو هیات امنای انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی آمادگی خود را برای احداث همراه‌سرا اعلام کرده‌بودند، اجرای این کار خیر بر زمین‌مانده وارد فاز اجرا شد.

حمزه‌زاده در خصوص ضرورت احداث همراه‌سرا در کنار بیمارستان شریعتی، گفت: کافی‌است نگاهی به پلاک اتومبیل‌های پارک شده در دو طرف خیابان جلال آل احمد مقابل بیمارستان شریعتی بیاندازیم تا متوجه شویم که بسیاری از مراجعان این بیمارستان از شهرها و استان‌های دیگر برای مداوا به اینجا آمده‌اند.

وی افزود: نبود امکانات درمانی شهرهای کوچک‌تر به ویژه برای درمان بیماری‌های خاص مانند سرطان و پیوند مغز استخوان، چاره‌ای به جز راهی پایتخت شدن برای بیماران باقی نمی‌گذارد؛ آن هم شهری که جزو گران‌ترین شهرهای دنیاست.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه بسیاری از همراهان بیمار شهرستانی، زیر بار هزینه‌های درمان که هر روز بیشتر سنگینی می‌کند، راهی جز این ندارند که برای سپری کردن روزها و شب‌ها، ماندن کنار خیابان را انتخاب کنند، گفت: بارها و بارها دیده‌ایم خانواده‌هایی را که در سرما و گرما در دو طرف خیابان و یا حتی حیات بیمارستان چادر زده‌اند و یا در اتومبیل‌هایشان روزگار می‌گذرانند تا پیگیر درمان عزیزانشان در بیمارستان باشند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران و بیمارستان شریعتی  گفت: از بدو تشکیل انجمن، یکی از برنامه‌های ما احداث همراه‌سرا بود تا داستان تلخ بی‌جاماندگانی که غم درمان بیمار خود را نیز دارند در خیابان‌های اطراف بیمارستان حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1401050217074