معاون بهداشت وزارت بهداشت ؛

آموزش سلامت نسبت به گذشته پیچیدگی‌های خاصی پیدا کرده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد که با توجه به فضای تبلیغاتی و مجازی موجود، آموزش سلامت نسبت به گذشته پیچیدگی‌های خاصی پیدا کرده است.

به گزارش صبای سلامت ، دکتر کمال حیدری،  در جلسه «هم اندیشی علل تردید و تاخیر واکسن و مطالعات انجام شده» در کمیته علمی، مشورتی آموزش و ارتقای سلامت، گفت: جامعه در این فکر است که در حوزه سلامت به چه کسی اعتماد کند و اطلاعات لازم را برای اقناع از کجا بگیرد.

وی افزود: اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی مردم منجر به تغییر نگرش در افراد و تغییر رفتار در جامعه می‌شود. بنابراین نیاز به یک حرکت عالمانه با پایه علمی قوی داریم تا آموزش‌ها تاثیرگذار شود.

حیدری بیان داشت: امروزه آموزش سلامت باید به هنر و علوم اجتماعی و رفتاری، علوم روانشناسی گره بخورد تا برنامه‌ها، مدل‌ها و الگوهای ما تاثیرپذیری پیدا کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه باید به مرحله‌ای برسیم تا مباحث نهادینه شوند، گفت: راه‌های نرفته زیادی در آموزش سلامت داریم. اگر آموزش مبتنی بر نیاز جامعه باشد، اثرگذاری بیشتری دارد که در جریان اپیدمی کرونا این نیاز و راه را تجریه کردیم.

گفتنی است، در این برنامه که به صورت وبینار برای گروه‌های آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، جمعی از روسای مراکز پژوهشی، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، اعضای فرهنگستان علوم پزشکی حضور داشته و به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1400082714259