ستاد مقابله با کرونای روسیه ؛

آمار روزانه مبتلایان به کرونا بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است

ثبت ابتلای بیش از ۵۷ هزار نفر در روسیه به کرونا، رکورد جدیدی از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ در این کشور است که مقامات کرملین را وادار ساخت، برنامه جدید مبارزه با اومیکرون سویه پرشیوع کرونا را ابلاغ کنند.

به گزارش صبای سلامت ، ستاد مقابله با کرونای روسیه روز شنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۵۷ هزار و ۲۱۲ نفر در مناطق مختلف روسیه به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است.

به این ترتیب، شمار افرادی که از زمان همه‌گیری کرونا در روسیه به این بیماری مبتلا شده‌اند، به ۱۱ میلیون و ۴۴ هزار نفر رسید. این در حالی است که یک هفته پیش، آمار روزانه مبتلایان به کرونا نزدیک به ۲۰ هزار نفر بود که بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است.
مسکو در شبانه روز اخیر با ابتلای ۱۶ هزار و ۹۴ نفر همچنان در صدر فهرست جولان همه‌گیری کرونا به نسبت مناطق دیگر روسیه است.

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر ۶۸۱ نفر بر اثر کرونا جان باختند که به این ترتیب، شمار مرگ و میر بر اثر کرونا در روسیه به ۳۲۵ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

به عقیده کارشناسان، علت اصلی افزایش شدید شمار بیماران کرونا در روسیه، سرعت و توانایی بالای انتشار سویه اومیکرون است که بسیاری از مبتلایان به کرونا در این کشور را تشکیل می‌دهد.

در همین حال دولت روسیه، امروز برنامه جدید مقابله با اومیکرون را برای اجرا به دستگاه‌های دولتی این کشور ابلاغ کرد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی دولت روسیه، این برنامه شامل بسته‌ای از تصمیم‌ها برای مقابله با کرونا است و بخشی از آن به موسسات درمانی روسیه مربوط می‌شود که باید برای کمک به بیماران کرونایی آماده شوند.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری تاس، میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه به روسای مناطق این کشور دستور داده است که نهایت کوشش خود را برای اجرای برنامه مقابله با اومیکرون بکار گیرند و اقدامات در این زمینه را تحت نظارت داشته باشند.

دولت روسیه به واکسیناسیون کرونا هم توجه خاصی دارد و واکسن زدن رایگان شهروندان روس در ۸۵ جمهوری و استان این کشور جریان دارد.

بر اساس اطلاعات سایت رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، تاکنون ۶۹ میلیون و ۲۳۵ هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده و ۷۵ میلیون و ۶۰۸ نفر هم یک دز واکسن این ویروس را تزریق کرده‌اند.

کد خبر: # 1400110215370