آمار بیماران کرونایی در روسیه افزایش یافت

آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه حاکی از افزایش بی سابقه شمار بیماران کرونایی در روسیه است که بر اساس آن در شبانه روز اخیر ۴۰ هزار و ۹۹۳ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

به گزارش صبای سلامت ، ستاد مقابله با کرونا در روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در شبانه روز اخیر ۴۰ هزار و ۹۹۳ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند و شمار افرادی که به این بیماری در روسیه مبتلا شده به ۸ میلیون و ۵۱۳ هزار نفر رسید.

در شبانه روز اخیر،  بیشترین شمار بیماران در سطح روسیه در سن پترزبورگ ثبت شده است و پس از آن استان های مسکو و سامارا قرار داشتند.

در زمان حاضر ۹۱۶ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران، بشدت بیمار هستند و در بیمارستان های روسیه بستری می باشند.

در شبانه روز اخیر ۱ هزار و ۱۵۸ نفر در روسیه بر اثر کرونا جان سپرده اند و حدود یک هفته است که این آمار بالای ۱۰۰۰ نفر قرار دارد که نگرانی شدید مقامهای روسیه را برانگیخته است.

تاکنون در روسیه ۲۳۸ هزار و ۵۳۸ نفر بر اثر بیماری کرونا جان سپرده اند که ۲.۸ درصد کل افراد مبتلا به این بیماری را تشکیل می دهد.

دولت روسیه برای مقابله با کرونا محدودیت ها و تدابیری را وضع کرده است و مسئولین روسیه امیدوارند این تدابیرموثر واقع شود و تعداد بیماران و فوتی های کرونایی کاهش بیابد.

۱۰ روز تعطیل عمومی در روسیه که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای مقابله و متوقف کردن سیر تصاعدی همه گیری کرونا اعلام کرده بود، از دیروز شنبه آغاز شده و تا یکشنه هفته آینده ادامه خواهد داشت …

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو، تعطیلات عمومی روسیه که از امروز شنبه ۳۰ اکتبر در این کشور آغاز شد تا روز نهم اکتبر ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته به دنبال سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند این تعطیل عمومی در روسیه را  اعلام کرد.

تمام مراکز تفریحی و آموزش ورزشی در روزهای تعطیل عمومی تعطیل خواهند بود.

مراکز تجاری و فروشگاه های کفش و لباس و لوازم تزیینی، آرایشگاه ها؛ پاساژها، تئاترها و سینماها در روزهای تعطیل کرونا بسته خواهند بود و فروشگاه هایی که مایحتاج عمومی و مواد غذایی عرضه می کنند با رعایت تدابیر پیشگیری به فعالیت تجاری خود ادامه می دهند.

دانشگاه ها و کالج ها در روسیه هم موظف شده اند تا دروس را از طریق آموزش مجازی تدریس کنند، اما با این وجود در برخی مناطق ازجمله استان مسکو، دانشگاه ها بطور کامل تعطیل شده اند.

در یک هفته آینده علاوه بر فروشگاه های مواد غذایی، مراکز درمانی و پزشکی، مراکز امنیتی و پلیس به کار خود ادامه می دهند و در اماکن عمومی بر تردد مردم نظارت خواهد شد و افراد بالای ۶۰ سال محدودیت تردد خواهند داشت.

این طبقه از مردم حتما باید برای خروج از خانه کدهای ویژه در گوشی های همراه خود داشته باشند و افرادی که واکسن زده باشند یا فاقد بیماریهای مزمن باشند  چنین کدهایی را که به کیوآر-کد معروف است می توانند دریافت کنند.

براساس اطلاعات رسانه های روسیه، برای کنترل رعایت این محدودیت از سوی مردم، از دوربین های فیلمبرداری مدار بسته در اماکن عمومی و نیز در مواردی از پهپادها بر فراز مراکز تفریحی و تفرجگاه ها استفاده می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: # 1400080914037