لزوم پررنگ شدن ژانرهای پلیسی در تولیدات سینمایی ؛

آمادگی برای تعامل و همکاری با تهیه کنندگان در تولید فیلم های پلیسی

سردار “مهدی حاجیان” در دیدار صمیمی با تهیه کنندگان سینما و تلویزیون که در سالن فجر ستاد کل انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: سینمای ایران تقریبا خالی از حضور پلیس و سبک پلیسی است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از پیام کنفرانس، سردار “مهدی حاجیان” در دیدار صمیمی با تهیه کنندگان سینما و تلویزیون که در سالن فجر ستاد کل انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: سینمای ایران تقریبا خالی از حضور پلیس و سبک پلیسی است.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: با توجه به نقش سبک فیلم ها و تولیدات سینمایی پلیسی در جذب مخاطب و همچنین تاثیر آن بر جامعه هدف، نیاز است که سینماگران در تولیدات خود به این سبک بیش از پیش بپردازند.

سردار حاجیان خاطر نشان کرد: توجه و سرمایه گذاری در این حوزه با وجود ظرفیت بالای موجود در آن می تواند ضمن جذب مخاطب، جای خالی فیلم های پلیسی را در جامعه و جشنواره های مختلف پر کند.

این مقام عالی انتظامی از آمادگی برای تعامل و همکاری با تهیه کنندگان و سرمایه گذاران در تولید فیلم های پلیسی  خبر داد و تاکید کرد: با توجه به جای خالی فیلم های پلیسی در سینما شبکه خانگی، تلویزیون و عدم کتمان تاثیر هنر و سینما بر ارتقاء احساس امنیت در جامعه و نیز مدیریت هنری هنجارهای اجتماعی، پلیس آمادگی خود را برای همکاری با تهیه کنندگان و سرمایه گذاران هنری در این عرصه اعلام کرده و تاکید بر تولید فیلم های پلیسی با رویکرد ایجابی دارد.

تعامل پلیس و سینماگران

وی موسسه ناجی هنر را به عنوان بازوی اجرایی و ارتباطی معاونت اجتماعی در حوزه سینما مطرح و افزود: در این موسسه هر ساله تعداد بیشماری فیلمنامه در قالب؛ سینمایی، مجموعه تلویزیونی، فیلم کوتاه و مستند مطالعه می شود البته هر ساله با توجه به رشد و رونق در این حوزه و ایجاد شرکت های نمایش خانگی به این آمار نیز افزوده می شود، البته همه این تلاش ها بر این موضوع معطوف شده که با وجود حجم وسیعی از کار در اسرع وقت حداکثر همکاری با فعالان در این حوزه انجام شود.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات انتظامی نظیر مشاوره فیلم نامه، کارشناسان انتظامی، هنروران، تجهیزات و ادوات و اماکن انتظامی به تعداد قابل توجهی از تولیدات که دارای سکانس های پلیسی هستند نشاندهنده اهمیت کاری است که ما بر عهده داریم.

این مقام ارشد انتظامی گفت: سیاست امروزی معاونت فرهنگی – اجتماعی ناجا همکاری با حوزه هنر و رسانه می باشد و بر این اساس مقرر شد به همه گروه های فیلم سازی و فیلم نامه نویسان در حوزه نگارش فیلم های پلیسی و یا سکانس های پلیسی به صورت رایگان مشاوره داده شود.

وی یادآور شد: اینجا هم تکرار و تاکید می کنم همه عزیزان می توانند هنگام نگارش سکانس های پلیسی از مشاوره کارشناسان انتظامی ما در حوزه سینما بهره مند شوند در تلاشیم در زمینه خدمات انتظامی بهترین امکانات را برای گروه های فیلم سازی فراهم کنیم.

پلیس، بخشی غیرقابل حذف از زندگی اجتماعی انسان ها

سردار حاجیان از پلیس به عنوان نهاد متولی تامین امنیت و آرامش جامعه یاد کرد و گفت: پلیس، بخشی غیرقابل حذف از زندگی اجتماعی انسان ها است و حوزه سینمای پلیسی در انعکاس و انتقال خدمات پلیسی و ارتقای جایگاه اجتماعی آن نقش اساسی و انکارناپذیری دارد و از این جهت شما سینماگران در تامین امنیت و احساس امنیت عمومی شریک نهاد و سازمان خدمتگزار اتظامی جمهوری اسلامی هستید.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی تصریح کرد: در هر حوزه ای که وجهه و جایگاه پلیس دچار خدشه شود باعث ایراد خسران به امنیت اجتماعی خواهد شد ازاین رو در تهیه فیلم ها و سکانس های پلیسی لازم است به این موضوع مهم توجه کافی شود.

ایجاد تسهیلات برای حضور صنعت سینما در کنار پلیس

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: یکی از روش ها و راه های آشنایی سینماگران با ماموریت های پلیسی، ایجاد تسهیلات برای حضور صنعت سینما در کنار پلیس می باشد از این رو این آمادگی وجود دارد تا تورهای بازدید مراکز و امکانات پلیسی از مرز تا مرکز برای حوزه سینما و هنر پیش بینی و اجرایی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی اظهار داشت: هدف ما ترسیم پلیس ایده آل در آینده است پلیس مدرن، هوشمند و امین در این راه نیاز به الگو سازی است  و جامعه هنری کشور، به خصوص اهالی سینما می توانند کمک شایان توجهی به این امر کنند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس ملجاء و مأمن مردم است و نباید این جایگاه و پشتیبان مردم دچار خدشه یا متزلزل شود البته در همه اقشار افرادی هستند که دارای مشکلاتی هستند اما از شما می خواهم در تولید آثار هنرمندانه خود این ظرافت و نکته بینی را همواره مدنظر داشته باشید تا موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شوید.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی کل انتظامی افزود: پیشنهاد می شود این جلسات به صورت فصلی و با تشکیل کارگروهایی در زیرمجموعه آن برگزار شود و با نگاه هنرمندانه شما عزیزان در کارگروه های تخصصی می توان خوراک های موضوعی جلسات بعدی را فراهم ساخت تا سرانجام به نتیجه دلخواه برسیم.

آمادگی پلیس برای ساخت فیلم و مجموعه های بلند مدت

وی گفت: برای ساخت فیلم و مجموعه های تلویزیونی بلندمدت حتی سه ساله آمادگی داریم به شرط آنکه طرح های ارائه شده بر مبنای تحقیق و پژوهش انجام گرفته باشد.

لازم به ذکر است، در این جلسه که در فضایی صمیمی برگزار شد تهیه کنندگان به ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده در جهت پیشبرد اهداف پلیس در حوزه سینما پرداختند.

کد خبر: # 1400092314713