رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد؛

آئین نامه جدید تأسیس داروخانه اجرا می شود

رئیس سازمان غذا و دارو، بر اجرای آئین نامه جدید تأسیس داروخانه‌ تاکید کرد و گفت: نقل قول از سوی وزیر بهداشت در ارتباط با توقف اجرای این آئین نامه کذب است.

به گزارش صبای سلامت ، محمدرضا شانه ساز، صبح سه شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰ در برنامه چاپ اول شبکه خبر سیما، اظهار داشت: از سال ۱۳۳۴ قوانین مربوط به دارو در کشور شکل گرفته و در سال ۵۷ تعداد داروخانه‌های کشور به ۱۰۰۰ داروخانه هم نمی‌رسید.

وی افزود: امروز ۱۴ هزار داروخانه داریم که بیشتر آنها خصوصی هستند.

شانه ساز ادامه داد: از ۱۰ سال پیش نسبت به نحوه صدور مجوز تأسیس داروخانه اعتراضاتی شکل گرفت و در نهایت با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار، سیستم امتیاز بندی داروخانه‌ها اتخاذ شد.

وی افزود: آنچه تبدیل به آئین نامه شده شاید اشکالاتی داشته باشد اما قابل قبول است.

شانه ساز گفت: تکیه بر خدمات در داروخانه مورد توجه قرار گرفته تا مصرف دارو منطقی شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: سرویس دهی بهتر برای داروخانه درآمد بیشتری ایجاد خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه بابت ارائه خدمات در داروخانه‌ها پولی دریافت نمی‌شد، گفت: امسال این مشکل حل شده و روند قانونی برای دریافت هزینه بابت خدمات دارویی دریافت شود.

شانه ساز در ارتباط با وضعیت تأسیس داروخانه توضیحاتی ارائه داد و افزود: با توجه به آئین نامه جدید تأسیس داروخانه، شرایط برای خدمت در مناطق محروم بیشتر شده است.

وی با اشاره به حذف مقوله جمعیت در تأسیس داروخانه، گفت: این موضوع محل اختلاف بر سر آئین نامه جدید است، اما باید به سمت و سویی برویم که علاوه بر رعایت اقتصاد داروخانه، خدمات دارویی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

شانه ساز با اشاره به جلسه روز گذشته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: قرار شد نقاط ضعف آئین نامه جدید تأسیس داروخانه مورد بررسی قرار گیرد تا نگرانی‌ها رفع شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نگرانی‌ها پیرامون نبود داروخانه در مناطق محروم، گفت: ویژگی خاص آئین نامه جدید همین است که مناطق کمتر برخوردار از خدمات دارویی و داروخانه‌ها، بیشتر بهره مند شوند.

شانه ساز، وجود تضاد منافع در آئین نامه جدید تأسیس داروخانه را رد کرد.

کد خبر: # 1400041512716