لیپوساکشن جزو اعمال جراحى کم خطر است

فوق تخصص جراحی ترمیمی و زیبایی گفت: به طور کلى اگر عمل ساکشن با رعایت موازین صحیح و توسط افراد متخصص انجام شود، جزو اعمال جراحى کم خطر شناخته شده است.

به گزارش صبای سلامت ، محسن ایزدی، فوق تخصص جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیبایی، اظهار داشت: در دهه نود میلادى با شایع شدن ساکشن و بر سر زبان افتادن آن در سراسر جهان مثل هر پدیده جدید دیگرى مردم بیش از حد به آن روى آوردند و انجام این عمل بدون در نظر گرفتن اصول علمى و توسط افرادى که براى اینکار آموزش کافى ندیده بودند باعث عوارض زیاد و حتى مرگ و میر خارج از استاندارد شد.

وی ادامه داد:  به همین علت نوعى بد بینى خاص نسبت به این عمل به وجود آمد که هنوز هم در بعضى از افراد جامعه وجود دارد اما واقعیت این است که با گذشت زمان و به وجود آمدن استانداردهاى علمى و دخالت مراجع قانونى علمى مانند انجمن بین‌المللى جراحان پلاستیک باعث شد که عوارض آن بسیار پائین آمده و در حد قابل قبول نسبت به نتیجه‌اى که بیمار از این عمل می‌گیرد، باشد.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیبایی بیان داشت: امروزه به طور کلى اگر این عمل با رعایت موازین صحیح علمى و توسط افراد متخصص که براى این کار تعلیم کافى دیده‌اند انجام شود، جزو اعمال جراحى کم خطر شناخته شده و اینک «لیپوساکشن» در سراسر جهان بیش از هر نوع جراحى پلاستیک و زیبائى انجام می‌شود.

ایزدی گفت: امروزه بسیارى از بیماران مراجعه کننده از پزشک خود در خواست دارند براى از بین بردن چربى زاید اندام و بدن آنها از وسایل جدیدتر مثل «لیپوماتیک اولترا سوند کرایو‌»و «لیزر لیپولیز» و غیره استفاده کنند، با این تصور غلط که این وسائل عوارض کمترى دارند.

وی اضافه کرد: توضیح این است که اگر چربى‌هاى زاید مقدار بسیار کمى باشند؛ مانند آنچه که در غبغب و یا نزدیک مفاصل وجود دارد و فقط با ذوب کردن چربى بدون نیاز به ساکشن اجازه بدهیم که توسط بدن جذب بشوند که هیچ، اما در مورد چربى‌هاى بیشتر که نیاز به ساکشن است باید گفت که این دستگاه‌ها خود همان ساکشن هستند.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: با وسائل و کار بیشتر که در مورد اکثر آنها تخریب سلول‌هاى چربى است، به وسیله لیزر یا امواج صوتى و غیره به اضافه اینکه کانولا (لوله ساکشن) آنها بعضاً حرکات اضافى مانند چرخش و دوران هم می‌کند؛در نتیجه هرگز نمی‌تواند عوارض آنها کمتر از ساکشن معمولى باشد.

 ایزدی تصریح کرد: چون این دستگاه‌ها معمولأ پیچیده ترند و کار با آنها بسیار زمان برتر از ساکشن معمولى است، زمان بیهوشى بیمار هم طولانى تر می‌شود؛ ضمن اینکه برخى از آنها تایید FDA یعنى سازمان غذا و دارویى آمریکا را که یک سازمان بین‌اللمللى است و مورد قبول تمامى پزشکان دنیاست را ندارند.

وی افزود :  اما همه اینها به این معنى نیست که از این دستگاه‌ها نباید استفاده کرد؛ بدون تردید اینها کارایى بیشترى از ساکشن معمولى دارند و در برخى موارد خاص می‌توانند براى بیمار مفید و نتیجه عمل بهترى را داشته باشند؛ به شرط آنکه متخصص مربوطه دانش و تجربه لازم را در زمینه این دستگاه‌ها داشته و برحسب نیاز بیمار و موارد معین از آنها استفاده کند.

این فوق تخصص جراحی ترمیمی، پلاستیک و زیبایی گفت : براى بیمار لازم است که به هیچ عنوان پزشک خود را وادار به استفاده از نوع خاصى از این لوازم نکند و اجازه دهد که جراح متخصص بر حسب علم و دانش و تجربه خود و نیاز بیمار مراجعه کننده، تصمیم صحیح براى آن بیمار به خصوص بگیرد.

کد خبر: # 149806127172

دیدگاهتان را بنویسید