عطر معنویت درلحظه با خدا بودن

تقریبا تا دقایقی دیگر باز سفره ای به وسعت بخشندگی خداوند پهن می شود و ما میهمان خدا می شویم و  خدا چه خوب میزبانی.
به گزارش صبای سلامت، ویژه برنامه افطار «تا خدا راهی نیست» از گروه تغذیه و سلامت، به تهیه‌کنندگی سولماز عطایی ، گویندگی فیروزه آدابی و مسعود خواجه وند به مدت ۳۰ شب از ساعت ۱۹:۱۰ الی ۲۱ با هدف خودسازی و اندوختن خصلتهای خوب و ماندگار انسانی تقدیم شنوندگان می‌شود.
گزارشی از چگونگی تهیه و پخش این برنامه رادیویی را در ادامه بخوانید:
شور و شوقی خاص در استودیوی  پخش رادیو سلامت به وجود آمده ،حسی زیبا و دل نشین. در همان ابتدای برنامه آدابی(گوینده) می گوید: «واما ما یه قراری از دیروز گذاشتیم  که تا حدود ساعت ۱۹:۱۵ تا ۱۹:۱۷ دقیقه سوال مسابقه را مطرح کنیم. دوستان اگر آماده هستند  قلم و کاغذ بردارند و سوال مسابقه قرآنی را یادداشت کنند.»
خواجه ونددر ادامه صحبتهای آدابی تصریح می کند : «تا ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه هم فرصت داریدپاسخش را به ما اعلام کنید.پس بشنویم سوال قرآنی امشب را.»
بعد از پخش آنونس «ماه من»ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا ،ماه سلام  و صلوات آدابی تاکید می کند :«قبل از اینکه سوال را بخونم این نکته را بگم که ما تا پایان ماه مبارک  ،۳۰ برنده قطعا  خواهیم داشت .هر شب یک برنده به قید قرعه انتخاب می شود و در پایان برنامه یعنی ۳۰ شب دیگه  که در خدمت دوستان خواهیم بود ما قرعه کشی می کنیم حالا دویا سه نفر برنده انتخاب می کنیم.
خواجه وند ادامه می دهد :«دوستان توجه بفرمایید: قرآن کریم  در آیه ۱۳۴ سوره آل عمران  اهل تقوی را باچه صفات و ویژگی هایی توصیف کرده است»؟
آدابی از شنونده های برنامه می خواهد که پاسخ هایشان  رابه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۲ ، بقرستند یا با  شماره تلفن ۲۲۰۲۱۹۵۴ تماس بگیرند.او در ادامه می گوید:  مسابقه قرآنی باعث نشود که از موضوع برنامه فاصله بگیرید،شما  به ما بگویید نیکوکاری و کارهای خیرتان را چگونه  پر رنگ تر می کنید؟
«سولماز عطایی» تهیه کننده برنامه برایم توضیح می دهد: «برای انس بیشتر مخاطب با قرآن کریم هر شب مسابقه ای از سوره های قرآن طرح می شود که شنونده برای شرکت در مسابقه و رسیدن جایزه قرآن را باز می کند و معانی آیات مورد نظر را بررسی  می کند».
ویژه برنامه افطار «تا خدا راهی نیست» از گروه تغذیه و سلامت، به تهیه‌کنندگی سولماز عطایی ، گویندگی فیروزه آدابی و مسعود خواجه وند به مدت ۳۰ شب از ساعت ۱۹:۱۰ الی ۲۱ با هدف خودسازی و اندوختن خصلتهای خوب و ماندگار انسانی تقدیم شنوندگان می‌شود.
این برنامه رادیویی با ایجاد فضای عرفانی شاد و تلفیقی از بخش‌های کوتاه و شنیدنی در قالب گزارش، نمایش، داستان، مداحی و تواشیح، مصاحبه، مسابقه و .. همراه مخاطبان صدای دانش، نشاط و آرامش خواهد بود.
*** واکاوی سلامت از منظر اجتماعی
»سولماز عطایی سیاهپوش« با سابقه  11 سال تهیه کنندگی  برنامه های رادیو، کسی که علاقمند به مباحث سلامت و تهیه برنامه های مجله ای است و همکاری اش را با این رسانه گرم از رایو کرج  آغاز کرده است ،برایم می گوید: سالهاست که  مجله های صبح و بعدازظهر را تهیه کردم ،تقریبا به مدت ۴سال است که  در رادیو  سلامت فعالیت دارم و به طور همزمان ،کار نویسندگی و سردبیری را هم انجام می دهم .
عطایی با اشاره به موضوعات برنامه که با دومحور «سلامت اجتماعی» و «سلامت معنوی» طراحی شده  می گوید: چون ماه رمضان  ماه اخلاق و کار نیک کردن  است ،محوریت اصلی برنامه امسال معرفی فعالیت های موسسات خیریه هستند که درقالب گزارش از همه شهرستانها،کارشناسی و در کلام گویندگان  حتی نمایش مطرح می شود .جالب است بدانید که هر افطار میزبان یک میهمان از خیرین جامعه هستیم.
او تصریح می کند : موضوعات برنامه و سوژه ها  طوری طراحی شده که ذهن مخاطب  را  درگیرکرده  و اورا به خودش برمی گرداند.
عطایی «خانه دوست اینجاست »،«یه خرید سالم»،«بال پرواز»،«سرسفره افطار»،«گنجینه»،  «مسابقه ماه من»،همچنین «ساعت  عاشقی» را از بخش های مختلف این برنامه دانسته و می گوید: ویژگی شاخص این برنامه در این مهم نهفته است که  ما  به موضوع  «سلامت» از جنبه اجتماعی و به موضوع«  خیریه ها»بدلیل فضای معنوی رمضان می پردازیم.
این تهیه کننده برنامه افطار ادامه می دهد :«خانه دوست» در دوبخش نمایشی ،معرف نام موسسه  خیریه است که از کودکان و معلولین و سالمندان محافظت  می کند  و داستانهای مربوط به  خودش را  دارد .«بال پرواز» هم لحظات  اذانگاهی است که سر سفره ا افطار  حجه الاسلام پویا با فضاسازی در مسجدی پای سفره  افطار از آداب افطار صحبت  می کنند.

کد خبر: # 149603223202

دیدگاهتان را بنویسید