رييس كمسيون اقتصادي شوراي اسلامي

با پیشگیری تمام تبعات بعدی از بین می رود

رییس کمسیون اقتصادی شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری می تواند در بودجه عمومی کشور نقش داشته باشد ، گفت: پیشگیری از سوانح یکی از کارهای مهمی که باید در کشور صورت بگیرد.
به گزارش صبای سلامت، محمدرضا پورابراهیمی ، رییس کمسیون اقتصادی شورای اسلامی با بیان اینکه پیشگیری می تواند در بودجه عمومی کشور نقش داشته باشد ، گفت: پیشگیری از سوانح یکی از کارهای مهمی که باید در کشور صورت بگیرد. امروزه در سوانح جاده ای تقریبا حول و حوش بیست هزار کشته جاده ای داریم.
وی افزود: اگر این را ما نگاه کنیم می ببینیم آثار و پیامدهای ناشی از سوانح جاده ای در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی آسیب هایی که منجر می شود چیست؟ این آمار قابل قیاس با موضوع پیشگیری نیست.
رییس کمسیون اقتصادی شورای اسلامی ادامه داد: یک زمانی در کشور خانواده ها به دلیل عدم شناخت بچه هایشان دچار معلولیت می شد اما با یک پیشگیری حجم عظیمی از آن تبعات برداشته شد. ما اگر در حوزه سوانح جاده ای کار جدی و پایه ای انجام دهیم فکر میکنم هزینه ای که اینجا صرف می شود قاعدتا کمتر از هزینه های ناشی از سوانح است .
وی در گفتگو با رادیو سلامت تصریح کرد: بیمه ها یکی از مجموعه هایی هستند که در موضوع بحث پرداخت های خسارت ناشی از تصادفات تعهدات سنگینی می دهند. سالانه میلیاردها تومان می دهند. اگر تصادفها کمتر شود بیمه ها هم پرداخت های کمتری می دهند . در این راستا صدا و سیما می تواند فرهنگ سازی کند. وزارت بهداشت هم می تواند خیلی در این زمینه کمک کند .
رییس کمسیون اقتصادی شورای اسلامی با بیان اینکه قاعدتا در حوزه سلامت اعتبارات سنگینی گذاشتیم که سلامت جامعه بهبود پیدا کند، اظهارداشت: بیشترین آمار بیماری ها مربوط به قلب و عروق است و دلیل اصل آن عدم تحرک است؛ امیدواریم درسال آینده ورودی بیمارستان های ما کاهش پیدا کند و با پیشگیری تمام تبعات بعدی از بین برود.

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149608104021

دیدگاهتان را بنویسید