صفحه نخست / آخرین اخبار / سرمایه اجتماعی موتور محرکه توسعه صنعت غذا و دارو

رییس سازمان غذا و دارو ؛

سرمایه اجتماعی موتور محرکه توسعه صنعت غذا و دارو

رییس سازمان غذا و دارو گفت: سرمایه اجتماعی موتور محرکه توسعه صنعت غذا و دارو است و در این راه باید از هر فعل و عاملی که بنوعی سرمایه اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد پرهیز کرد

به گزارش صبای سلامت ، غلامرضا اصغری ،  با برشمردن مسوولیت ها و وظایف سازمان غذا و دارو عنوان کرد: در کنار وظایف و مسوولیت های علمی و فنی و قانونی در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد آرایشی و بهداشتی، اهداف و وظایف سه گانه اجتماعی شامل ارتقای شفافیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و مسوولیت اجتماعی سازمان، از فصول مهم اهداف و راهبرد سازمان ها از جمله سازمان غذا و دارو است و چه بسا این راهبردهای اجتماعی بر همه سیاست ها، وظایف و مسوولیت های سازمان باید محاط شود و در این بین بطور اخص نقش روابط عمومی، محوری و اساسی است .

رییس سازمان غذا و دارو خاطر نشان ساخت: بنیاد اصول اخلاقی جایی است که در آن منافع عمومی مورد تمرکز قرار بگیرد. حفظ منافع عمومی نیز در گامهای نخست بدون بهبود دسترسی به اطلاعات و اطلاع رسانی بهنگام و جامع مقدور نیست و از آن به شفافیت در همه وجوه از سیاستگذاری تا اجرا تعبیر می شود.

وی افزود: ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی سازمان و بالتبع صنعت دارو و صنعت غذا نیز، از ضرورت های ارتقای سلامت هست و بعنوان بخشی از نظام سلامت نمی‌توانیم بدون لحاظ کردن ملزومات این مهم، گام های بلندی برداریم، سرمایه اجتماعی موتور محرکه توسعه صنعت غذا و دارو است و در این راه باید از هر فعل و عاملی که بنوعی سرمایه اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد پرهیز کرد و اشتغال به سرمایه فیزیکی نباید موجب غفلت شود و همه ما در دولت و بخش عمومی و خصوصی باید ازین مراقبت کنیم.

معاون وزیر بهداشت همچنین اظهار داشت: رویکرد سازمان ضرورتا باید معطوف به مسولیت اجتماعی شود، مسولیت اجتماعی سازمان غذا و دارو حتی فراتر از شرح وظایف نوشته و نانوشته این سازمان هست، مسولیت اجتماعی ما محدود به زمان حال و کوتاه مدت نیست و باید متوجه منافع عمومی در آینده باشد.

وی افزود : نقش سازمان های دولتی در پیشرانی به سمت رویکردهای مذکور در کشوری با مختصات ایران ما در کنار سازمان های مردم نهاد و بخش عمومی پر رنگتر و حایز اهمیت بیشتری است، اگرچه تمام پیکره سازمان در مقابل این رویکردها مسوول و پاسخگو هستند ولی نقش روابط عمومی ها در جهت گیری و شکل دهی رفتار و روابط درون سازمانی و برون سازمانی در راستای این رویکردهای اجتماعی، علیحده است و روابط عمومی ها باید راهبردها و کنش خود را در این مسیر طراحی و اجرا کنند، حکمرانی خوب و مطلوب در گرو رویکرد اجتماعی است، باید شفاف و مسولانه عمل کنیم ، این تکلیف تک تک اعضا است و روابط عمومی در فرهنگ‌سازی و گسترش این نگاه نقش محوری خواهد داشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس