رئیس اداره کارشناسی تجهیزات و فراورده های آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو :

کالای عمومی آزمایشگاهی نیاز به اخذ مجوز ندارد

رئیس اداره کارشناسی تجهیزات و فرآورده های آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو،  از عدم نیاز به اخذ مجوز برای کالاهای عمومی آزمایشگاهی از اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

  به گزارش صبای سلامت ، به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، رئیس اداره کارشناسی تجهیزات و فراورده های آزمایشگاهی سازمان غذا و دارو ، با اشاره به  مصوبّه کمیته فنی تجهیزات پزشکی  از عدم نیاز به اخذ مجوز برای کالاهای عمومی آزمایشگاهی از اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

 در توضیح بیشتر اظهار داشت: کالاهایی که  کاربرد عمومی آزمایشگاهی داشته و  تحت عنوانGeneral Laboratory Use نیز شناخته می شوند و می توانند شامل  انواع روپوش، ترازو، برس، بورت، سانتریفیوژ، چمبر، کلمپ،  دانسیتومتر، ترانس سنج ، یخچال، سمپلرها، سرنگ ها و سیستم های تهویه، انکوباتورها و… باشند نیاز به اخذ مجوز از اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی این سازمان ندارند.

 

وی عدم نیاز به مجوز را مشروط به این دانست که حیطه کاربرد کالاهای ذکر شده، با توجه به مستندات ارائه شده توسط کمپانی سازنده، در  زمینه  تشخیص  پزشکی  و یا صرفاً تحقیقاتی تعریف نشده و جزء وسایل پزشکی محسوب نگردند.

 مهندس حیدری در پایان خاطر نشان کرد مطالب فوق به همراه لیست کاملی از کالاهای عمومی آزمایشگاهی پیرو نامه ای، به  رویت دفتر مقررات صادرات و واردات دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران نیز رسیده است.

 

کد خبر: # 149512281012

دیدگاهتان را بنویسید