کارت «اهدای زندگی» رونمایی شد

کارت «اهدای زندگی» به همت واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری رونمایی و جایگزین کارت اهدای عضو شد.

به گزارش صبای سلامت ، پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به جایگاه رفیع ایران در قاره‌ آسیا و کشورهای اسلامی در زمینه‌ اهدای عضو از مرگ مغزی، ابراز امیدواری کرد که آمار اهدای عضو کشور در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال گذشته با جهشی خیره‌ کننده از ۱۱ اهدای عضو به ازای هر یک میلیون جمعیت کشور به عدد ۱۵ ارتقا یابد.

وی همچنین بیمارستان دکتر مسیح دانشوری را در حوزه آموزش تخصصی و عمومی مفاهیم مرگ مغزی و اهدای اعضا پیشتاز دانست و از برگزاری دو کنگره‌ متفاوت در عرض یک سال توسط واحد فراهم‌آوری این بیمارستان تقدیر کرد.

فرحناز صادق‌بیگی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز افزود: حدود ۱۶۵ نفر از ۱۹ مرکز شناسایی و ۱۵ مرکز فراهم‌آوری و ۴۰ بیمارستان شهر تهران در این کنفرانس شرکت کردند و  ۱۸ مبحث کلیدی از جمله کلیت فرآیند اهدای عضو اعم از شناسایی، معاینات و تشخیص مرگ مغزی، مراقبت پزشکی از فرد مرگ مغزی، موارد مجاز و ممنوعیت‌های اهدای عضو، نحوه‌ برداشت اعضا در اتاق عمل، چالش‌های اهدای عضو در کودکان، مسمومین و تومورهای مغزی و نیز مباحث اجتماعی، حقوقی و فقهی مرتبط، توسط استادان هر بخش آموزش داده شد.

کد خبر: # 149810029125

دیدگاهتان را بنویسید