رییس کمیسیون اصل ۴۴

پیشگیری را به حوادث غیرمترقبه تسری دهیم

رییس کمیسیون اصل ۴۴ گفت: اگر بتوانیم پیشگیری را به آسیب های اجتماعی و حوادث غیر مترقبه تسری دهیم، هزینه های درمان کاهش خواهد یافت.
به گزارش صبای سلامت، دکتر حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری از سوانح و حوادث  با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، افزود: هزینه های پیشگیری قابل مقایسه با هزینه های درمان نیست. اگر این بحث را در تمامی مسائل از قبیل آسیب های اجتماعی، حوادث جاده ای، حوادث غیرمترقبه و … تسری دهیم، هزینه های درمان کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: به طور مثال هنگامی که ساختمانی در حال احداث است، نظارت ها باید به صورت دقیق انجام شود. تا هزینه ها کمتر شود. زمانی که بدون نظارت ساختمان احداث شود در اثر احداث خرابی به وجود آید در این صورت می تواند خسارات بسیاری به بار آورد.
فولادگر در ادامه تصریح کرد: هنگامی که جاده، شهر، منابع طبیعی و یا مجموعه زیست محیطی مورد بهره برداری قرار می گیرد با زمانی که طرح های عمرانی، کارهای تولیدی و زیربنایی، ساختمان های مسکونی و … بازسازی شوند، هزینه های کمتری مصرف خواهد شد.
وی متذکر شد: در برنامه ریزی ها باید بحث پیشگیری و نظارت مورد توجه قرار گیرد. یکی از فلسفه های وجودی سازمان پدافند غیرعامل و سازمان های نظارتی همچون استاندارد این موضوع است.
رییس کمیسیون اصل ۴۴ در گفتگو با شبکه رادیویی سلامت بیان داشت: باید هر دستگاهی وظایف خود را به خوبی انجام دهد و در قانون نیز راه ورود به موضوعات مربوط به حوادث را همان موقع باز کنیم که باید باشد و نه زمانی که اتفاق رخ داده است. بعد از آن تحقیق و تفحص و علت یابی کنیم.
فولادگر در پایان اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث که به همت شبکه رادیویی سلامت در حال برگزاری است، قطعا می تواند موثر باشد؛ به شرط آنکه تشریفاتی نباشد و پرمحتوا باشد.
یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149607293818

دیدگاهتان را بنویسید