عفونت های مکرر در بچه های زیر دوازده سال؟!

 آلرژی، لوزه سوم بزرگ، اشکال در دستگاه ایمنی، انسداد مکانیکی در حلق و بینی از جمله علل عفونت های مکرر در بچه های زیر دوازده سال است.

به گزارش صبای سلامت، دکتر علی اصغر پیوندی، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی با بیان اینکه شایع است بچه های زیر دوازده سال با عفونت های مکرر به پزشک مراجعه می کنند، افزود: به این ها اتیدهای مراجعه یا عود کننده گفته می شود. علل آن آلرژی، لوزه سوم بزرگ، اشکال در دستگاه ایمنی، انسداد مکانیکی در حلق و بینی است.
وی ادامه داد: سه روش برای پیشگیری وجود دارد: یک روش، تجویز آنتی بیوتیک با دوز پایین برای مدت سه تا شش ماه هر شب است. این روش، باعث مقاومت فرد می شود و از مراجعه مکرر جلوگیری می کند.
این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی تاکید کرد: روش دیگر، اگر لوزه سوم به اندازه کافی بزرگ و مشکلات و انسدادهای مکانیکی ایجاد کرده باشد و دیگر به درد بدن نخورد بهتر است آن را با جراحی خارج کرد.
وی در ادامه بیان کرد: روش سوم این است که ما پرده گوش را شکاف دهیم و روی آن لوله تهویه نصب کنیم که اگر فرد دچار اتید شد ترشحات به کانال گوش هدایت و علائم عفونی کمتر شود .
پیوندی در گفتگو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت اظهارداشت: به نظر می رسد روش اول، بهترین روش باشد به شرطی که ثابت شود فرد، سه تا چهار بار در ۶ ماه دچار اتید مکرر شده باشد .

کد خبر: # 149611104732

دیدگاهتان را بنویسید