نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی

رشد کمی و کیفی صنایع دارویی با مدیریت سازمان غذا و دارو/استفاده از ابزار واردات در راستای افزایش کیفیت

نماینده مردم تویسرکان و رئیس فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از صنایعی که طی سال های اخیر پیشرفت های بسیاری داشته است صنعت دارویی کشور بوده است.

به گزارش صبای سلامت، دکتر محمد مهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان و رئیس فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو  " ایفدانا " گفت:یکی از صنایعی که طی سال های اخیر پیشرفت های بسیاری داشته است صنعت دارویی کشور بوده است.

وی افزود: در سال های اخیر با مدیریت های بسیار خوبی که توسط سازمان غذا و دارو اعمال شده است شاهد رشد کمی و کیفی صنعت دارویی هستیم.

دکتر مفتح ادامه داد: افزایش و رشد کیفیت دارو را در سال های اخیر شاهد بوده ایم که در این زمینه باید با فرهنگ سازی اعتماد مردم را به داروهای ایرانی جلب نماییم.

رئیس فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در یکم فروردین در مشهد مقدس در زمینه عدم  واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می شود، اظهار داشت: در برخی موارد که کمبود احساس می شود و یا ورود کالا می تواند به افزایش کیفیت تولیدات داخلی کمک نماید واردات مانعی ندارد که با توجه به این دو موضوع مهم و اینکه یکی از مصادیق آن حوزه دارو می باشد.

دکتر مفتح ادامه داد: با توجه به مطالبی که ذکر شد سازمان غذا و دارو که کار حاکمیتی در حوزه غذا و دارو را برعهده دارد و مخاطب مقام معظم رهبری در زمینه غذا و دارو می باشد باید فرمایشات مقام معظم رهبری را در رأس برنامه های خود قرار دهد و در مواردی که تولیدات داخلی در تامین نیاز های کشور با مشکل مواجه می شود از ابزار واردات استفاده نماید.

کد خبر: # 149604193476

دیدگاهتان را بنویسید