تکنولوژی های نو در۲۰۱۹ CES

صبای سلامت_ در نمایشگاه CES طیف وسیعی از جدیدترین تکنولوژی های دنیای الکترونیک، از جمله لوازم خانگی، گجت ها و سخت افزارهای کامپیوتر، ربات ها و خودروهای هوشمند، نرم افزارها و تکنولوژی های سلامت و تناسب اندام و … در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت . CES بزرگترین نمایشگاه در نوع خود است که در حال حاضر، ژانویه هر سال در لاس وگاس برگزار می شود.

 

RxPense

این دستگاه یک تحویل دهنده دارو هوشمند خانگی است. هدف RxPense کمک به سالمندان برای مصرف صحیح و به موقع داروهایشان است. این ابزار علاوه بر اینکه در ساعت برنامه ریزی شده دارو رو در اختیار بیمار می گذارد، قادر است پزشکان را از عدم مصرف یک دوز دارو باخبر کند و همچنین دارای سنسورهایی است که علایم حیاتی بیمار را می سنجند.

 

 

Osso VR

کمپانی آموزش جراحی Osso VR پلتفرم واقعیت مجازی را توسعه داده که دقت عملکرد جراح را سنجیده و بر اساس عملکرد به او نمره می دهد. این سیستم با تکنولوژی بازخورد لمسی در کنترل کننده های دستی جراح، حس بهتر و واقعی تری از پروسه را ایجاد می کند.

 

 

TouchPoint

مچ بند تاچ پوینت به گونه ای طراحی شده که با ایجاد ریز ارتعاشاتی پاسخ های استرسی بدن را تغییر داده و ذهن را آرام کند. کمپانی سازنده می گوید این مچ بند همچنین می تواند خواب و تمرکز فرد را نیز بهبود ببخشد.

 

 

Opte Precision Skincare System

این دستگاه که توسط کمپانی P&G به تولید رسیده، با سنسورهای نوری و دوربین دیجیتال لکه های ریز پوست را با الگوریتم اختصاصی خود با دقت بالا تشخیص دهد. این سیستم مجهز به میکروپرینتری با ۱۲۰ نازل حرارتی که از تار موی انسان باریک تر هستند مقدار بسیار اندکی از سرم مخصوص را وارد لکه ها می کند که حاوی یک رنگدانه معدنی، یک ترکیب روشن کننده و یک مرطوب کننده است.

 

ساعت هوشمند HeartGuide

کم کم با فشار سنج هایکاف دار خداحافظی کنید! ساعت هوشمند جدید کمپانی ژاپنی اومرون موسوم به HeartGuide می تواند با دقت بالا فشار خون شما را اندازه گیری کند. این ساعت می تواند اعداد را در حافظه خود ذخیره کرده یا آنها را به نرم افزار مربوطه انتقال دهد تا بیمار سوابق فشار خون خود را داشته باشد. این ساعت در ۲۰۱۸ توانست تاییده FDA را نیز دریافت کند.

 

 

فشار سنج پیشرفته BPM Core

فشارسنج کمپانی Withings با توانایی انجام ECG و عمل کردن به عنوان یک استتوسکوپ، می تواند فشار خون، فیبریلاسیون دهلیزی و مشکلات دریچه ای قلب را پایش کند.

 

 

دستگاه ثبت نوار قلب Heartbit

کمپانی مجارستانی هارتبیت، دستگاه ثبت ECG پوشیدنی دارای ۳ لید و ۵ سنسور را اختراع کرده است که می توان آن را در داخل لباس قرار داد. این گجت با الگوریتم های هوشمند خود می تواند فرد را از آریتمی، ایسکمی و سایر بیماری های نهفته قلبی آگاه کند.

 

 

دستگاه پایش بیمار خانگی هوشمند PERS

دستگاه ساخت شرکت Xandar Kardian می تواند بدون هیچ تماس مستقیم با بیمار، علائم حیاتی او را اندازه گیری کرده، سقوط به زمین را تشخیص دهد و حتی وقفه تنفسی در خواب را شناسایی کند. این ابزار از تکنولوژی رادارهای فروسرخ-باند فوق وسیع (IR-UWB) استفاده می کند.

کد خبر: # 149711125687

دیدگاهتان را بنویسید