برای جلوگیری از چاقی؛ بین انرژی دریافتی و مصرف آن «تعادل» برقرار کنید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با آرامش غذا خوردن، عاملی است برای جلوگیری از افزایش دریافت انرژی و اگر سریع غذا بخورید بیشتر چاق می شوید.

به گزارش صبای سلامت، دکتر سیدضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی  در خصوص استعداد چاقی در برخی از افراد افزود: اغلب خانم ها و آقایان درباره اضافه وزنشان می گویند: ما کلا استعداد چاقی داریم؛ آب هم می خوریم چاق می شویم. ولی این موضوع، صحت ندارد.
وی ادامه داد: آنچه مسلم است افرادی که دچار چاقی یا اضافه وزن می شوند اگر جنبه مرضی نداشته باشند یعنی کم کاری تیروئید ، کیست تخمدان و بیماری هایی که منجر به چاقی می شوند در اکثریت قریب به اتفاق این افراد، بین انرژی دریافتی و مصرف آن تعادل برقرار نمی کنند یا غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل می کنند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: وقتی که غذاها را به علت افت قند خون و یا گرسنگی شدید تناول می کنید زمان لازم است که این غذا جویده و بلیعده و هضم شود و به مرحله ای برسد که مرکز سیری و گرسنگی اعلام بکند که به اندازه نیاز، انرژی و مواد مختلف را دریافت کرده اید.
وی در گفتگو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت  با بیان اینکه این زمان بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد، ادامه داد: از اینرو، با آرامش غذا خوردن، عاملی است برای جلوگیری از افزایش دریافت انرژی و اگر سریع غذا بخورید بیشتر چاق می شوید.
مظهری در پایان با بیان اینکه با ورزش می توانید وزن خود را کنترل کنید، اظهارداشت: برای جلوگیری از چاقی باید نخست، سرعت غذاخوردن را کم سپس به سرعت فعالیت بدنی خود اضافه کنید.

کد خبر: # 149611044657

دیدگاهتان را بنویسید