اولویت تامین نیاز مراکز علوم پزشکی از تولیدات داخلی

معاون وزیر بهداشت و ریاست سازمان غذا و دارو طی بخشنامه ای از دانشگاه های علوم پزشکی خواست تا در تامین نیازهای مراکز درمانی، تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند.

  به گزارش صبای سلامت ، به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، دکتر دیناورند معاون وزیر بهداشت و ریاست سازمان غذا و دارو طی بخشنامه ای از دانشگاه های علوم پزشکی خواست تا در تامین نیازهای مراکز درمانی، تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند.

متن بخشنامه به شرح ذیل می باشد .

ریاست محترم دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور

موضوع: الزام در اولویت قرارگرفتن تامین نیازهای مراکز درمانی از تولیدات داخلی

با سلام و احترام؛

پیرو نامه ۱۳۷۳۹۰/۶۵۵  مورخ ۲۸/۰۹/۹۴  درخصوص الزام مراکز درمانی برای تامین نیازها از تولیدات داخلی و ابلاغیه شماره ۷۹۴۲۹ مورخ ۳۰/۱۱/۸۴ ریاست جمهوری و براساس قوانین و دیگر مقررات و بخشنامه های ابلاغ شده از طرف هیات محترم وزیران و همچنین با توجه به ابلاغ سیاست­های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اقتصاد مقاومتی، توسط مقام معظم رهبری، تامین نیاز های مراکز درمانی از تولیدات داخلی با کیفیت در اولویت قرار دارد. لذا خواهشمند است  دستور فرمایید در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی، کلیه مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تبعیت از بخشنامه­های مذکور و خرید کالاهای تولید داخل که دارای پروانه ساخت معتبر از این سازمان می باشند (صرفا کالاهایی که بر­اساس مندرجات وب سایت اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، به آدرسwww.imed.ir  دارای پروانه ساخت معتبر می باشد) اقدام نمایند.

بدیهی است کلیه داروخانه های مستقر در مراکز درمانی دولتی که نسبت به عرضه کالاها و ملزومات پزشکی اقدام می­نمایند نیز مشمول این دستورالعمل می باشند.

دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو

کد خبر: # 149510141067

دیدگاهتان را بنویسید