احساس رضایت‌مندی از زندگی روی خط «حریم آرامش»

خانواده رکن اساسی جامعه‌ انسانی است و شرط پویایی و استواری آن، وجود روابط صحیح و پایدار میان همسران است. بنابر این شناخت این نوع روابط نیازمند آشنایی هر یک از اعضا با وظایف و حقوق خویش است. رابطه زناشویی مثبت و سالم،نه تنها در احساس رضایت مندی از زندگی و محکم کردن بنیان خانواده اهمیت دارد بلکه برای سلامت زوجین نیز مفید است.
 به گزارش صبای سلامت، برنامه «حریم آرامش» از تولیدات گروه بهداشت و تندرستی این شبکه می باشدکه هدف اصلی آن، افزایش آگاهی زوجین درباره رفتارهای سالم جنسی در خانواده است.
به توصیه روان شناسان برای داشتن یک رابطه سالم، ابتدا باید رابطه عاطفی را بهبود بخشید تا احساس خجالت و غریبگی، رابطه ای مصنوعی و اجباری در پی نداشته باشد. همچنین لازم است بدانید صرفا عشق و علاقه برای داشتن میل جنسی کافی نیست و زن و مرد باید نسبت به یکدیگر جذابیت جنسی نیز داشته باشند که این جذابیت با کسب مهارت های عاطفی و جنسی و گفت وگو و به تفاهم رسیدن در نیازها و خواسته های معقول یکدیگر ایجاد می شود.
برنامه حریم ارامش با حضور کارشناسان صاحب نظر در حوزه روانشناسی و روانپزشکی و اورولوژی، مسائل عاطفی و ارتباطی بین زوجین را مورد بررسی قرار می‌دهد و به سوالات شنوندگان در این زمینه پاسخ می دهد.
گفتنی است، «سیما غفاری»، تهیه‌کنندگی این برنامه را به عهده دارد. «لیلا علوی» هم کارشناس ـ مجری این برنامه است که شب‌های پنجشنبه ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.

کد خبر: # 149512222126

دیدگاهتان را بنویسید