رئیس جمعیت هلال‌احمر :

آغاز به‌کار ستاد اجرایی برنامه پنج ساله هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر بر آغاز به‌کار ستاد اجرایی برنامه پنج ساله جمعیت هلال‌احمر و تدوین و ابلاغ هر چه سریع‌تر دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های اجرایی مرتبط تأکید کرد.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از فارس ، سید امیرمحسن ضیائی در نخستین جلسه شورای معاونین جمعیت در سال ۹۶، گفت: جمعیت هلال‌احمر در شروع اجرای برنامه پنج‌ساله خود باید بتواند این برنامه را به نحو احسن اجرایی کند و با رصد دقیق برنامه و بهره‌گیری از داشبورد مدیریتی، روزانه روند اجرای این برنامه را ارزیابی کند تا بتوان در پایان سال ۹۶ میزان و درصد اجرایی شدن برنامه را اعلام کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: هلال‌احمر در سال ۹۵ که سال بسیار سختی برای جمعیت بود، گام‌های بسیار مهمی در تحقق و عمل به اقتصاد مقاومتی برداشت و امسال نیز با توجه به تأکیدات رهبری، توجه بیشتری به بخش‌های اقتصادی جمعیت، وظایف و مسئولیت‌های مهم و حیاتی آنها در تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال خواهیم داشت و البته این مهم در ستاد جمعیت و استان‌ها نیز مدنظر خواهد بود.

تأکید بر حرکت به سمت برنامه‌های دارای مزیت به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی

ضیایی با اشاره به اینکه عمل به اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال با استخدام، اتلاف وقت، برگزاری و شرکت در همایش‌ها و هزینه‌های بی‌مورد و بی‌فایده محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فعالیت شبانه‌روزی داشت و به سمت فعالیت‌های دارای مزیت و اثر حرکت کرد؛ البته هلال‌احمر در این زمینه نگرانی در صف ندارد و همه ستادی‌ها نیز باید بدانند که در «ته‌خط» هلال‌احمر و درست در جایی که امدادگران، جوانان و داوطلبان این نهاد مردمی در حال خدمت بی مزد و منت به مردم هستند، کار واقعی جمعیت انجام می‌شود و این مهم را همگان؛ به‌خصوص در نوروز هر سال به عینه شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال در ستاد جمعیت هلال‌احمر است، تصریح کرد: ستاد جمعیت باید اصلاح شود و همه ما خدمت عزیزان صف را الگوی حرکت خود بدانیم و در این زمینه هر مدیر و پرسنلی در ستاد، باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

 ضرورت حفظ و صیانت موفقیت هلال احمر در تحقق اقتصاد مقاومتی

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، حفظ و صیانت از برنامه‌های اجرایی هلال‌احمر برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ادامه آن برنامه‌ها به بهترین شکل ممکن، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد و در این زمینه برنامه‌ جلسات ستاد تدابیر ویژه را به جد و البته با شیبی کمتر همچنان برگزار می‌کنیم.

استواری و افتخار هلال احمر؛ مرهون خدمات داوطلبانه بی مزد و منت

ضیایی با اشاره به اینکه سال ۹۵ برای هلال‌احمر بسیار سخت بود، عنوان کرد: هلال احمر علی‌رغم سختی‌های بسیار در سال گذشته، سربلند شد و این سربلندی مرهون زحمات و تلاش های شبانه روزی و بی مزد و منت امدادگران، داوطلبان و جوانانی است که دعای مردم را بدرقه راهشان دارند و همه این تلاش‌ها، آبروی جمعیت شده و این نهاد مردمی را تاکنون استوار نگه داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اذعان بر اینکه هلال احمر با هیچ نهاد و دستگاه خدمت رسان در کشور قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: هر چند دستگاه های خدمت رسان بسیاری در کشور وجود دارند که خدمت خالصانه به مردم ارائه می کنند، اما هیچ دستگاهی در کشور نیست که در چنین سطح وسیعی و با چنین تنوع خدمات ترویجی، سلامتی و عملیاتی(امداد و نجات) و آنهم بی مزد و منت به مردم خدمت رسانی کند.

ضیایی ضمن تأکید بر اینکه باید در سال جاری همانند گذشته تعامل خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به‌خوبی حفظ کنیم، افزود: در این زمینه لازم است گزارش‌های مستمر خدمات و اقدامات خود را به نمایندگان و دولت ارائه کنیم.

سال ایجاد زمینه های مشارکت مالی برای هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: باید امسال را برای جمعیت هلال‌احمر، سال ایجاد زمینه های جلب مشارکت مالی جدید در نظر بگیریم و در این زمینه از فنون و تجربیات تخصصی بهره ببریم؛ چراکه بسترهای بسیاری در داخل کشور برای جمع‌آوری کمک‌ها داوطلبانه و مردمی وجود دارد که می‌توان از آنها برای بهبود و ایجاد زمینه‌های مالی بهره برد.

هلال‌احمر تنها نهاد مردمی ارائه کننده خدمات متنوع و مختلف در کشور

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه‌هایی فراهم کرد تا سایر دستگاه‌ها و به خصوص دولت برای بهره‌گیری از خدمات هلال‌احمر به سراغ این نهاد بیایند، عنوان کرد: تنها هلال‌احمر است که به عنوان نهادی مردمی؛ خدمات متنوع و در زمینه‌های مختلف چون ترویجی، سلامتی، عملیاتی و… در کشور ارائه می‌کند و جمعیت هلال‌احمر به عنوان یکی از سالم‌ترین نهادها همواره در ارائه خدمات، پیشتاز بوده است.

ضیایی با تأکید بر اینکه هفته هلال در سال جاری باید بسیار باشکوه‌تر و پرمحتواتر از سال های قبل اجرایی شود، افزود: ستاد برگزاری هفته هلال‌احمر باید هر چه سریع‌تر و با مسوولیت اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی هلال‌احمر تشکیل شود و با نظارت دبیرکل جمعیت و همکاری جدی سایر حوزه‌های جمعیت روند و نحوه برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این هفته مشخص و در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: # 149601152365

دیدگاهتان را بنویسید