رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم؛

طرح ضربتی واکسیناسیون خانه به خانه سالمندان درقم اجرا شد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به طرح ضربتی واکسیناسیون خانه به خانه سالمندان بالای ۶۰ سال و کم‌توان استان گفت: در این طرح که به مدت ۲ هفته به اجرا درآمد ۲ هزار و۳۶۰ سالمند بالای ۶۰ سال علیه کرونا واکسینه شدند.

به گزارش صبای سلامت، به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت قم، بهاره زارع با اشاره به عملکرد مطلوب مراکز و پایگاه‌های سلامت در طرح ضربتی واکسیناسیون خانه به خانه سالمندان بالای ۶۰ سال و کم توان استان قم، افزود: از این تعداد، یک هزار و ۹۹۲ مورد آن نوبت سوم بوده‌است.

وی اضافه کرد: این طرح با تشکیل جلسات ستادی و هماهنگی با بسیج، تامین واکسن و ملزومات مورد نیاز و پیگیری تلفنی افراد بالای ۶۰ سالی که واکسیناسیون ناقص داشته‌اند توسط مراقبین سلامت آغاز شد و با اعزام تیم‌های سیار واکسیناسیون به درب منازل و یا مراکز نگهداری سالمندان و مساجد تزریق واکسن صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: با توجه به عدم تمایل برخی از خانواده‌ها به تزریق واکسن با مداخله کارشناسان سلامت روان مراکز خدمات جامع سلامت، اقناع‌سازی افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده بودند، انجام شد.

زارع با اشاره به کاهش موارد بیماری در روزهای اخیر، گفت: بهترین زمان تزریق واکسن، زمان رکود بیماری است، لذا از همشهریان دعوت می‌شود در صورتی‌که هنوز واکسیناسیون خود را تکمیل ننموده‌اند، در اولین فرصت برای تزریق واکسن اقدام نمایند.

وضعیت کرونایی قم که از روز هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز و از روز ششم اسفندماه به رنگ نارنجی درآمده بود، بیست و هشتم اسفندماه به رنگ زرد تغییر کرد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

کد خبر: # 1401013116506