بحران خودرو‌های فرسوده در هلال احمر به دلیل تخصیص نامناسب بودجه

نایب رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی گفت: تخصیص نامناسب بودجه هلال احمر، این جمعیت را با بحران امکانات لجستیکی مواجه کرده است.

بحران خودرو‌های فرسوده در هلال احمر به دلیل تخصیص نامناسب بودجه

به گزارش صبای سلامت، رحمت الله نوروزی درباره وضعیت نامناسب هلال احمر در حوزه دسترسی به امکانات لجستیکی گفت: باید به هلال احمر برای تأمین امکانات لجستیگی اش کمک شود، در دوره نهم در مجلس کمک زیادی به هلال احمر کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: در مجلس یازدهم تخصیص بودجه‌های خوبی به هلال احمر دادیم، اما متأسفانه این ردیف‌ها در اختیار آن‌ها قرار نگرفته و هلال احمر نتوانسته آمبولانس، خودرو‌های امداد و نجات و بالگرد و سایر امکانات لجستیکی خودش را به روز کند.

نایب رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس افزود: به این لحاظ که حوادث زیادی در کشور داریم و هلال احمر تأثیر بسزایی در امداد رسانی دارد باید از این جمعیت حمایت شود تا بتواند در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه به خوبی اقدام به امداد رسانی کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هلال احمر در سیل، زلزله، آتش سوزی و همه اتفاقات در حال امدادرسانی است و نباید با این امکانات محدود خدمات رسانی شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه باید بودجه هلال احمر برای تقویت ناوگان امدادرسانی تقویت شود، ادامه داد: البته در مجلس یازدهم و در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی برای هلال احمر در نظر گرفته شد، اما از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص مناسب به هلال احمر صورت نگرفت./ انتهای پیام

خبرنگار: فرید مهدی پور

کد خبر: # 1401082917367