دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری و بسته بندی سازمان غذا و دارو خبر داد

۲۰خرداد؛آغاز برنامه عملیاتی پایش و پالایش برچسب گذاری در سراسر کشور/هر هفته ۲۵ محصول پایش خواهد شد

دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری و بسته بندی اداره کل نظارت بر فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از آغاز برنامه عملیاتی پایش و پالایش برچسب گذاری از ۲۰ خرداد در سراسر کشور خبر داد.

 

مهندس سعید رضایی، دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری و بسته بندی اداره کل نظارت بر فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، از آغاز برنامه عملیاتی پایش و پالایش برچسب گذاری از ۲۰ خرداد در سراسر کشور خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه پایش و پالایش برچسب فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در ارتقاء سلامت مصرف کننده با هدف اطلاع رسانی صحیح و جلوگیری از گمرا شدن مصرف کننده از برنامه های عملیاتی و مهم به شمار می رود به همین علت این برنامه در دستور کار تمامی معاونت های غذا و دارو قرار گرفته است.

مهندس رضایی ادامه داد: در این راستا تمامی معاونت ها باید کنترل و نظارت بر برچسب فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تولیدی و وارداتی دائما در دستور کار قرار داده و در صورت مواجه با هرگونه عدم انطباق ضمن پیگیری های قانونی تا حصول نتیجه، گزارش عملکرد به اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی ارسال گردد.

وی اظهار داشت: هرکدام از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی موظف است هر هفته اقدام به پایش و پالایش حداقل ۲۵ برچسب غذایی، آشامیدنی تولیدی و وارداتی متفاوت به صورت رندوم از سطح عرضه نماید. لازم به ذکر است در خصوص پایش و پالایش فرآورده های خوراکی،آشامیدنی برچسب ها، هرکدام از معاونت ها علاوه بر گزارش هفتگی مربوط به آن حوزه (مازاد بر حداقل ۲۵ عدد برچسب فرآورده) می تواند از پتانسیل مسئولین فنی با ایجاد انگیزش های لازم بهره برداری کند، منوط به اینکه صحت و دقت اطلاعات مورد تایید می باشد.

دبیر کمیته کشوری برچسب گذاری و بسته بندی اداره کل نظارت بر فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پایان گفت:  مسئولیت حسن اجرای دقیق برنامه به عهده معاونت  غذا و دارو بوده و نظارت بر صحت و دقت اطلاعات ارسالی بر عهده مدیر نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی می باشد.

کد خبر: # 149603133136

دیدگاهتان را بنویسید