۱٫۵ میلیون یورو صافی دیالیز به آلمان صادر شد


نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا گفت که مجموعه کنسرسیوم دیالیز ایران در شهرک صنعتی اشتهارد در زمینه تولید ملزومات و تجهیزات دیالیز کشور فعالیت می کند که در پایان سال ۹۵ توانسته بیش از ۱٫۵ میلیون یورو صافی دیالیز به آلمان صادر کند.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از ایرنا، محمد جواد کولیوند روز سه شنبه دربازدید از مجموعه کنسرسیوم دیالیز ایران در شهرک صنعتی اشتهارد افزود: در سال جاری انواع محصولات مورد نیاز دیالیز را تولید کرده که در بیش از ۵٠٠ بخش دیالیز در سراسر کشور برای درمان حدود ٣٠ هزار بیمار دیالیزی استفاده شده است. 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه هم اکنون تولیدکننده داخلی باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند اما ارزش های افزوده را شرکت های واردکننده پرداخت نمی کنند، گفت: باید به فکر کمک به تولید و تولیدکننده باشیم. 
کولیوند اضافه کرد: برای کمک به تولیدکننده در مجلس و دولت باید منابع ارزش افزوده را از خزانه دولت تامین کنیم و از تولیدکننده خدمات بخواهیم. 
وی خاطرنشان کرد که مشکل اساسی ما این است که خدمت نمی گیریم، بلکه پول می گیریم و با گرفتن پول قدرت مانور تولیدکننده را از آن ها گرفته می شود. 
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس درخصوص حمایت مجلس از تولیدکنندگان، گفت: در برنامه پنج ساله پنجم در بحث صنایع و معادن و بخش تولید برنامه ریزی خوبی انجام شده که به تولیدکننده کمک خواهد کرد. 
وی افزود: این تصمیم گیری ها در خصوص مواردی است که در داخل توسط افراد رانت خوار انجام می شود که تجهیزاتی را وارد می کنند و با تولیدکننده واقعی مقابله می کنند. 
کولیوند یادآورشد: بنا داریم به بخش خصوصی که تولیدکنندۀ واقعی است کمک کنیم که باید مواردی را در برنامه توسعه و مواردی را با دستگاه های نظارتی هماهنگ کنیم. 

کد خبر: # 149512242219

دیدگاهتان را بنویسید