معاون وزیر بهداشت ؛

کاهش هزینه‌ سلامت با اجرای طرح مراقبت در منزل

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه بیماری‌های مزمن و غیر واگیر نیاز به مراقبت های طولانی مدت دارند، گفت: اجرای طرح مراقبت در منزل تا ۳۵ درصد هزینه‌های سلامت را کاهش می‌دهد.

به گزارش صبای سلامت ، مریم حضرتی در آیین افتتاح مرکز مشاوره مراقبت پرستاری در سنندج با اشاره به یکی از بندهای ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است در اجرای (نظام خدمات جامع و همگانی سلامت) با اولویت بهداشت و پیشگیری بر درمان و مبتنی بر مراقبت های اولیه سلامت با محوریت بکارگیری گروه پرستاری در ارائه مراقبت های پرستاری در سطح جامعه و منزل اقدام کند.

وی افزود: یکی از خدمات پرستاران در سطح جامعه، ارائه خدمات در مراکز مشاوره و مراقبت های پرستاری در منزل است.

 معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه افزایش بار بیماری های مزمن و غیر واگیر نیاز به مراقبت های طولانی مدت نیز دارد، به مزایای مراقبت های پرستاری در منزل اشاره کرد و گفت: مراقبت های پرستاری در منزل می تواند باعث کاهش عفونت های بیمارستانی، کاهش هزینه های سلامت، خالی شدن تخت های بیمارستانی و افزایش رفاه و آسایش بیمار در کنار خانواده شود.

حضرتی در پایان با ابراز خرسندی از تصویب پایلوت پوشش بیمه ای مراقبت در منزل، خاطرنشان کرد: در تلاشیم که طرح پایلوت به زودی جمع بندی و اجرا شود تا مردم از خدمات بیمه ای این طرح بهره شوند.

کد خبر: # 149706215327

دیدگاهتان را بنویسید