پذیرایی نیروی هوایی ارتش از زائران حسینی در مرز مهران

نیروی هوایی الهی ارتش با برپایی ۲ موکب در شهر مرزی مهران، میزبان زائران اربعین حسینی می باشد.

به گزارش صبای سلامت ، این موکب‌ها از ۱۲ مهرماه شروع به فعالیت نموده و خدمات رسانی انان به زائرین اربیعن تا اول آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، خدماتی همچون طبخ، آماده سازی و توزیع بیش از ۹ هزار وعده (صبحانه، ناهار و شام)، پذیرایی از زائران با چای و شربت و آب خنک و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمارستانی با ویزیت شبانه روزی بیش از ۲ هزار بیمار در روز نمونه هایی از خدمات این موکب است.

خدمات پذیرایی در موکب نیروی هوایی ارتش
نیروی هوایی الهی ارتش با برپایی ۲ موکب در شهر مرزی مهران، میزبان زائران اربعین حسینی بوده و به ارایه خدماتی همچون طبخ، آماده سازی و توزیع بیش از ۹ هزار وعده (صبحانه، ناهار و شام)، پذیرایی از زائران با چای و شربت و آب خنک و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و بیمارستانی، استراحتگاه و تامین وسایل رفاهی و همچنین اجرای برنامه‌‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را در میدان اربعین مهران و امامزاده علی صالح(ع) به صورت شبانه روزی می پردازد.

خدمات بهداشتی و پزشکی و بیمارستانی موکب نیروی هوایی ارتش تا انجام عملی جراحی موکب نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرز مهران علاوه بر خدمات اسکان و تغذیه، خدمات بیمارستانی و در صورت نیاز حتی عمل جراحی را در تمام سطوح انجام می‌دهد.
دکتر عقیقی، رییس تیم خدمات رسانی و مردم یاری پزشکی اداره بهداشت نیروی هوایی بابیان اینکه متخصصین بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش با استقرار در موکب نیروی هوایی ارتش در روزهای پربازدید مشرف بیش از ۱۰۰۰ نفر بیمار را به طور رایگان ویزیت نمودند افزود؛ این طرح در راستای ارتقاء سطح سلامت عمومی زائرین اربعین و تمرین کادر درمانی اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش انجام شد.

وی افزود کادر تخصصی این طرح شامل جمعی از متخصصین داخلی، جراحی عمومی، متخصصین علوم آزمایشگاهی و رادیولوژیی، دندانپزشکان، متخصصین طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال و مامایی به همراه پزشکان عمومی و روان شناسان و متخصصین طب پیشگیری هستندکه نسبت به ارائه خدماتی چون ویزیت عمومی و درمان سرپایی، خدمات دارویی، انجام جراحی های اورژانسی در اتاق عمل های پیش بینی شده سیار، بستری موقت بیماران، خدمات رادیولوژی، عکسبرداری و سونوگرافی، خدمات دندان پزشکی و بهداشت دهان و دندان، خدمات آزمایشگاهی و خدمات مشاوره ای، بهداشتی، گند زدایی و سمپاشی محیط های غیر بهداشتی اقدام می نمایند.

همچنین تجهیزات به کار گرفته شده در طرح مردم یاری نهاجا شامل اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، خودور های واکنش سریع طب پیشگیری، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین می باشد.

گفتنی است، نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش وظیفه خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران حسینی در اربعین ۹۸ را در مرز مهران بر عهده دارند.

 

کد خبر: # 149807207811

دیدگاهتان را بنویسید