داور بخش ایثار اجتماعی جایزه ایثار :

وظیفه رسانه نمایش عملکرد جامعه در حوزه ایثار است

ما نباید بگوییم که رسانه‌ها در برگزاری مراسم جایزه ایثار و رسانه چه سهمی دارند؛ بلکه باید این سوال را از خود بپرسیم که ما چه وظیفه‌ای در این زمینه داریم؛ چرا که رسانه‌ها با توجه به عملکرد و نگرش ما به حوزه ازخودگذشتگی و دگرخواهی توجه می‌کنند.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از ایسنا، علی کدخدازاده داور اولیه بخش ایثار اجتماعی جایزه ایثار و رسانه در خصوص دستاوردهای برگزاری جایزه ایثار و رسانه در آینده با اشاره به مطلب فوق گفت: این مراسم از یک سو برای رسانه‌ها انگیزه ایجاد می‌کند و از سوی دیگر موجب خواهد شد توجه به موضوع دگرخواهی و نودوستی در بین رسانه‌ها و مردم افزایش پیدا کند. البته نوع جایزه‌ای که در این مراسم داده خواهد شد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید جایزه اهداء شده نسبت زیادی با اهداف برگزاری مراسم داشته باشد.

کدخدازاده در جواب این سوال که رسانه‌ها از چه بخش‌هایی در حوزه فداکاری و ایثار غافل مانده‌اند، توضیح داد: یک زمانی ما از فرهنگ نیکوکاری و دگرخواهی در جامعه سخن می‌گوییم و زمانی دیگر در خصوص جایزه ایثار و رسانه صحبت می‌کنیم که این دو نگاه رابطه نزدیکی با میزان تبلیغات و ساختن پرسش از ذهن رسانه‌ها دارد. به همین خاطر باید بگوییم اگر به فرهنگ نیکوکاری و دگرخواهی از طریق جشنواره‌ها پرداخته نشود طبعا رسانه‌ها هم به حوزه توجه نمی‌کنند.

وی توجه به برگزاری مراسم‌ها در حوزه ایثار را مهم خواند و اظهار کرد: ما نباید بگوییم که رسانه‌ها تا در برگزاری مراسم جایزه ایثار و رسانه چه سهمی دارند؛ بلکه باید این سوال را از خود بپرسیم که ما چه وظیفه‌ای در این زمینه داریم؛ چرا که رسانه‌ها باتوجه به عملکرد و نگرش ما به حوزه ازخودگذشتگی و دگرخواهی توجه می‌کنند.

کدخدازاده ادامه داد:ماهیت رسانه‌ها مبتنی بر خبرسازی است. رسانه‌ها به شکل عمومی به مقوله ایثار و فداکاری در مقاطع و شرایط خاص توجه دارند و نباید حالتی آرمانی برای رسانه‌ها در خصوص توجه به موضوع فداکاری قائل شویم. بررسی و برجسته‌سازی اتفاقات، وظیفه رسانه‌هاست به همین دلیل رسانه‌ها باید خبر را به شکلی به رسم نگارش در بیاورند که از دل تعامل و تبادل آن یک نظر شکل بگیرد.

این روزنامه‌نگار در خصوص استمرار اخبار در حوزه ازخودگذشتگی و دگرخواهی  اظهار کرد: رسانه کالای مصرفی هر روزه جامعه است و در این بین مردم هم سهم دارند. بدین شکل که آن‌ها هم باید وارد رسانه شوند و با طرح و ایده خود رسانه‌ها را از حیث پرداختن به مقوله فداکاری و نیکوکاری حمایت کنند. رسانه در حقیقت آینه تمام قد جامعه است و به همین خاطر نباید از صفت‌های آرمانی برای رسانه‌ها استفاده کنیم. 

وی در پایان برگزاری این مراسم را برای جامعه مفید ارزیابی کرد و پیشنهاد داد که برگزارکنندگان، رویکرد متفاوتی به این مراسم داشته باشند.

 

کد خبر: # 14951008877

دیدگاهتان را بنویسید