محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران گفت:

نیکوکاری در جامعه فقیر کم رنگ می شود

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: منشا کم رنگ شدن نیکوکاری در جامعه فقر و بیکاری است و معضل بیکاری در بین جوانان افزایش یافته است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از دفاع پرس ، «محمدرضا بادامچی» نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منشا کم‌رنگ شدن نیکوکاری در جامعه بیکاری است، اظهار داشت: ناامیدی یکی از مهمترین مشکلات برای جوانان است که در میان این قشر افزایش پیدا کرده است.

بادامچی تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل فقر، درگیر ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند. برخی از جوانان کشورمان که تحصیلات دانشگاهی دارند به دلیل اینکه نتوانسته‌اند شغلی داشته باشند با مشکلات عدیده اجتماعی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه ضرورت کار ما از بین بردن معضل بیکاری است، اذعان کرد: بسیاری از خانم‌های جامعه سرپرست خانواده هستند و چالش‌های متعددی را در زندگی از سر می‌گذارنند، برای همین باید مردم را در جهت حمایت از آن‌ها ترغیب کنیم تا از بار مشکلاتشان کاسته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ نیکوکاری، افزود: رسانه‌ها می‌توانند با حمایت از خیرین و موسسات نیکوکاری توجه مردم را به این امر انسانی جلب کنند. از طرفی رسانه‌ها در هدایت سرمایه‌ها و برنامه‌های مسئولان برای مقابله با مشکلات بیکاری و فقر، می‌توانند نقش مهمی داشته باشند که در این راستا روزنامه‌نگاران و خبرنگاران باید به این موضوع توجه بیشتری کنند.

وی افزود: اکنون که دولت با مشکلات فراوانی مواجه است نباید بگذاریم مشکلات، جوانان را با ناامیدی بیشتر مواجه کند. ما هم در مجلس برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی داریم و تلاش می‌کنیم در رفع موانع ایجاد اشتغال، گام‌هایی برداریم.

کد خبر: # 149510251188

دیدگاهتان را بنویسید