نظارت بر کترینگ های بیمارستانی برای سلامت بیمار حیاتی است

شاید اکثر ما حداقل یکبار غذای بیمارستانی خورده باشیم و از کیفیت آن گله مند شدیم غذایی که تا الان تحت نظارت نبوده است . اولین جشنواره رویش تغذیه بیمارستانی گامی است در جهت بهبود کیفیت این غذا که برای بیماران بیمارستان ها حیاتی است . صبای سلامت نیز به عنوان حامی رسانه ای این مراسم در دانشگاه علوم پزشکی تهران محل برگزاری این جشنواره که هجدهم اسفند ماه سالجاری برگزار گردید حضور داشت و گفت و گوی کوتاهی با خانم مهندس مهسا رئوف مدیر عامل شرکت کیفیت اندیشان جهان نگر و عضو هیات مدیره جامعه مسئولین فنی صنایع غذایی آرایشی بهداشتی استان تهران و کشوری صورت داد که در پی می آید .

 هدف شما از شرکت در اولین جشنواره رویش تغذیه بیمارستانی چه بود ؟

ارتقا سطح کیفیت کترینگ بیمارستان ها از لحاظ تولید غذای سالم از ابتدا که مواد اولیه وارد کترینگ می شود تا غذای پخته که بدست بیماران و کارکنان بیمارستان می رسد غذایی با کیفیت و سلامت باشد .

در راستای تحقق تغذیه بیمارستانی سالم و با کیفیت شرکت شما چه نقشی بر عهده دارد ؟

در این راستا ما به واحد ها و کترینگ ها کمک می کنیم با آموزش ها یی که به پرسنل می دهیم و استاندارد سازی مراحل تولید غذای بیمارستانی طبق استاندارد روز دنیا بطور مثال واحدی که ساخته شده هم می بایست مطابق اصول GMP بهسازی و اصلاح شود .

در بخش آموزش نیز شامل آموزش بهداشت فردی و چگونگی طبخ غذای با کیفیت و بهداشتی به کارکنان آموزش داده می شود تا غذای سالم تهیه شود . بر مواد اولیه ای که وارد سازمان می شود نیز نظارت از نظر کیفیت و سلامت این مواد صورت می گیرد بطوری که در کل مسیر هیچ گونه آلودگی و بی کیفیتی مشاهده نگردد . ودر صورت بروز مشکل حذف گردد .

یکی از کار های مهم ، آموزش نحوه نمونه برداری می باشد که حین تولید و توزیع غذا به پرسنل انجام می شود . و چون همه بیمارستان ها آزمایشگاه دارند هزینه اضافی ای نیز جهت انجام این کار ندارد .

با آزمایش های میکروبی از سلامت غذا آگاهی می یابند و با اطمینان این غذا برای بیمار و پرسنل سرو می شود . و در نهایت بتوانند مجوزی را که در اردیبهشت ماه ۹۵ از طرف سازمان غذا و دارو اجرایی شد کترینگ هایی که برای بیمارستان ها غذا تهیه می کنند بتوانند این مجوزها را نیز اخذ کنند تا نظارت های مداوم کارشناسان مواد غذایی همواره ضامن سلامت تولید غذای بیمارستان ها نیز گردد.

شرکت شما برای واحدها چه مجوزهایی اخذ می کند ؟

یکی در بخش اخذ استانداردهای بین المللی که شامل سیستم مدیریتی ۹۰۰۱ و ایمنی مواد غذایی HACCP   و ایزو ۲۲۰۰۰ هست . که برای واحدهای کترینگ گرفته می شود .

دیگری در بخش مجوزهای داخلی است که شرکت  کیفیت اندیشان جهان نگر با همکاران کارشناس مواد غذایی خود می تواند نشان سیب سلامت را طبق الزامات و دستورالعملی که اداره بهداشت غذا و دارو در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ صادر کرد برای سلامت مواد غذایی واحدهای کترینگ اخذ نماید .

با تشکر از شما                                                                                         مصاحبه کننده : حمید رضا مهدی پور

 

کد خبر: # 149512202053

دیدگاهتان را بنویسید