مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ؛

نسخه نویسی الکترونیکی می شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت:۳۱ استان از دو هفته آینده تحت پوشش نسخه نویسی الکترونیکی قرار می‌گیرد.

به گزارش صبای سلامت ، طاهر موهبتی یادآور شد: باید توجه کرد که اگر تخصیص های ما به موقع انجام شود، میتوانیم پرداخت ها را بروز کنیم که خوشبختانه تا امروز وضعیت خوب بوده و امیدواریم بقیه تخصیص‌ها هم انجام شود.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیکی ۴تا ۵ماه پیش به صورت پایلوت در کرمان آغاز  و با موفقیت به اتمام رسید که ۱۰۰ درصد داروخانه‌ها،مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌ها تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

موهبتی با اشاره مراجعه ۱۸۵ میلیون مراجعه سرپایی خاطرنشان کرد:این طرح از دو هفته آینده در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود البته در مرحله نخست یک شهرستان از یک استان مد نظر است.

وی بیان داشت: بیمار با مراجعه به پزشک دیگر با اجرای این طرح به دفترچه نیازی ندارد و تنها با ارائه کد ملی می‌تواند از نسخه الکترونیک بهره‌مند شود البته اوایل اجرای این طرح اختیاری است و تنها در برخی شهرستان‌ها اجرا می‌شود

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آیین نامه ارزیابی وسع از نیازهای ما بود که روزهای پیش توسط رئیس برنامه و بودجه تقدیم دولت شد و دولت آن را در اختیار دستگاه‌ها قرار داد.

وی افزود: در صورتی که این آیین‌نامه تصویب شود همه کسانی که فاقد بیمه هستند تحت پوشش آیین نامه قرار می‌گیرند البته تنها ۶ ماه فرصت پوشش بیمه اجباری خواهیم داشت.

خبرنگار : فرید مهدی پور

کد خبر: # 149802125751

دیدگاهتان را بنویسید