معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو :

منفعت همزمان بیمارستان و بیمار با دارو ساز بیمارستانی

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی اظهار داشت: علاقه مندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.

به گزارش صبای سلامت ، معاون وزیر  و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر تقویت حرفه و کار داروسازان بیمارستانی اظهار داشت: علاقه مندی داروسازان به فعالیت در بیمارستان می تواند نقطه عطفی برای جایگاه داروسازی بیمارستانی باشد.
دکتر رسول دیناروند  افزود: در حال حاضر در ۵۸۰ بیمارستان دولتی  کشور حدود۷۰۰ داروساز اشتغال دارند به این معنا که در ازای هر ۱۰۰ تخت تقریبا بیش از یک داروساز نداریم و این در حالیست که در قبال هر ۳۰ تخت، حداقل یک داروساز بیمارستانی مورد نیاز است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه حضور داروساز بیمارستانی منفعت همزمان  بیمارستان و بیمار را داراست بیان کرد: اگر بیمارستانها از داروساز بیمارستانی آموزش دیده بهره مند شوند در بسیاری از هزینه‌های دارویی صرفه‌جویی گردیده و  بیماران بستری از خدمات دارویی بهتری استفاده خواهند کرد.
این مقام مسئول  در سازمان غذا و دارو درباره  مزیت های حضور داروسازان بیمارستانی در داروخانه های بیمارستان ها تصریح کرد: در این بین صرف هدر رفت اقتصادی  چالش نیست بلکه مدیریت و بهره مندی بیماراز خدمات مناسب  نیز موضوعیت دارد.
دکتر دیناروند در مقایسه ای که بین فعالیتهای  داروساز بیمارستانی و بالینی انجام داد خاطر نشان کرد: نگاه داروساز بالینی بیشتر بیمار محور است  در حالی که داروساز بیمارستانی بیشتر به نوع دارو، نحوه تامین، نگهداری و تحویل آن به بیمار توجه دارد. از این رو به دلیل اینکه ممکن است داروساز بیمارستانی با پزشک و بیمار فاصله داشته و نگاهش بیشتر به دارو است و همین امر موجب می شود که جایگاه او کمتر دیده شود که این موضوع نیازمند اصلاح است.

کد خبر: # 149602192831

دیدگاهتان را بنویسید