موسسه ملی بهداشت (NIH):

مصرف پنیر و ماست موثر در بهبود بیماری “عدم تحمل لاکتوز”

اگر به بیماری عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید ، ممکن است شگفت زده شوید که می توانید پنیر و ماست بخورید.! اما باید گفت محصولات لبنی قادرند سطح لاکتوز را کاهش دهند.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از سایت  naturalon ، اگر خودتان از عدم تحمل لاکتوز ناراحت نباشید، ممکن است شخص دیگری را بشناسید که از این بیماری رنج ببرد . به نظر می رسد که این بیماری در ۱۰ سال گذشته عمومی تر شده است . اگر مطمئن نیستید که دقیقا عدم تحمل لاکتوز چیست، خلاصه ای از این وضعیت ناراحت کننده در پی می آید.

 

عدم تحمل لاکتوز چیست و چه چیزی باعث آن می شود؟

به عبارت ساده، عدم تحمل لاکتوز، موقعی پیش می آید که مردم نمی توانند لاکتوز یا همان قندی که در شیر است را هضم کنند .

در این باره ، موسسه ملی بهداشت (NIH) می گوید ؛ دلیل هضم نشدن شیر ،  نبود لاکتاز کافی در بدن فرد مبتلا است . "لاکتاز" آنزیمی است که متابولیسم لاکتوز را در روده کوچک انجام می دهد و باعث هضم شیر می شود .

بنا بر این گزارش، "NIH" اعلام کرده که بیش از ۳۰ میلیون نفر از افراد تا قبل از ۲۰ سالگی ، به ناراحتی عدم تحمل لاکتوز دچار می شوند .

اما شما در هر سنی می توانید از بیماری عدم تحمل لاکتوز جلوگیری کنید. به هر حال حتی اگر لاکتوز را تحمل نکنید ، یعنی نتوانید شیر را هضم کنید، دلیلش حساسیت به شیر نیست .  بلکه دلیل آن می تواند مربوط به عارضه ژنتیکی ناتوانی در هضم لاکتوز ( قند شیر) و یا به دلیل آسیب یا بیماری در روده کوچک باشد .

نشانه های عدم تحمل لاکتوز

ممکن است پس از مصرف مقدار زیاد و یا مقدار کمی از محصولات شیر ، یکی از علائم بیماری بروز کند . نشانه هایی که به علت عدم تحمل لاکتوز بروز می کند ، عبارتند از : اسهال، تهوع، استفراغ، گرفتگی شکم و نفخ معده .

گفتنی است ، اکثر مردم، اولین گزینه ای که برای درمان بیماری عدم تحمل لاکتوز خود انتخاب می کنند این است که شیر و محصولات لبنی را از سبد مصرفی خود حذف کنند . علاوه بر شیر، آنها از مصرف غلات، سوپ های کرمدار و کرمدارهای غیر لبنی نیز اجتناب می کنند .

اما بنا بر اعتقاد این موسسه بهداشتی ، رهایی از این بیماری کار دشواری نیست که در ادامه به برخی از راه های بهبود طبیعی ، بیماری "عدم تحمل لاکتوز"  با استفاده از مواد خوراکی اشاره می شود .

پنیر و ماست

  اگر به بیماری عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید ، ممکن است شگفت زده شوید که می توانید پنیر و ماست میل کنید.! اما باید گفت محصولات لبنی قادرند سطح لاکتوز را کاهش دهند. بطور کلی برای بهبود این بیماری ، مصرف انواع ماست تولید شده در کشور های مختلف ، پنیر های با چربی کم و نیز پنیرهای با چربی زیاد مانند پنیرخامه ای  توصیه می شود . همچنین می توانید غذاهایی را که دارای چربی زیاد هستند مصرف کنید زیرا آنها بطور معمول لاکتوز پایین تری دارند در حالی که غذاهای کم چرب ، دارای لاکتوز بالاتری هستند.

 

آب لیمو :

آب لیمو برای کسانی که معده شان از بیماری عدم تحمل لاکتوز تخریب شده ، مفید است . برای مصرف کافی است آب یک عدد لیموی تازه را در یک لیوان آب گرم بچکانید . کمی عسل ارگانیک به آن اضافه و با هم ترکیب کنید و آن را قبل از هر وعده ی غذایی بنوشید.

زعفران

زعفران نیز در درمان عدم تحمل لاکتوز مؤثر است زیرا قادر به پوشاندن غشاء در معده، روده بزرگ و روده کوچک است که به این ترتیب  سطح دستگاه گوارش محافظت می شود و سالم می ماند . زعفران همچنین قادر به کاهش تشکیل گاز در روده و همچنین کم کردن درد معده می شود. توصیه می شود برای بر طرف شدن ناراحتی عدم تحمل لاکتوز هر روز یک فنجان چای زعفران بخورید .

     

 

کد خبر: # 149606023607

دیدگاهتان را بنویسید