رییس كارگروه كنترل فوران :

لزوم ایجاد سازمانی مستقل در بدنه صنعت نفت برای مدیریت جامع اطفاء حریق

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از روابط عمومی شرکت حفاری شمال -پانل تخصصی کنترل فوران چاه های نفت و گاز در چهارمین کنگره بین المللی صنعت حفاری با حضور جمع کثیری از مدیران، رؤسا، کارشناسان و متخصصان صنعت نفت و حفاری در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در روز شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ برگزار شد. حمید رضا گلپایگانی بعنوان رئیس این پانل، سخنان خود را با مقدمه ای از حوادث فوران های قبلی آغاز کرد.
گلپایگانی در ادامه به لزوم ایجاد سازمانی مستقل در بدنه صنعت نفت به منظور مدیریت یکپارچه و جامع بحران های فوران، مهار و اطفاء حریق اشاره نمود تا با هم افزایی امکانات، تجهیزات ، تخصص و تجارب همه شرکت های فعال در حوزه حفاری و تولید نفت و گاز و همچنین پرهیز از موازی کاری و با کمترین هزینه، بیشترین کارایی و بهره وری در مواقع اضطرار و بحرانی حاصل گردد و در کمترین زمان اقدامات لازم جهت مقابله با بحران به طور سیتماتیک و از قبل  برنامه ریزی شده مدیریت و اجرا گردد. رئیس پانل، ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه و استقرار سامانه فرماندهی را دو ابزار اصلی و مهم برای دستیابی به این مهم دانست.
مدیرعامل شرکت حفاری شمال که میزبانی و مسئولیت کارگروه کنترل فوران را نیز عهده دار است، در خاتمه سخنان خود به تعاریف علمی و عملیاتی مدیریت بحران، از قبیل چرخه برنامه ریزی در مدیریت بحران، استراتژی و مدیریت بحران، سیستم مدیریت یکپارچه، استقرار سامانه فرماندهی حادثه، مراکز فرماندهی، شورای عالی راهبری پرداخت.
 

کد خبر: # 149512071925

دیدگاهتان را بنویسید