رئیس جمعیت هلال‌احمر:

ضرورت جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه شیوع بلایا و حوادث طبیعی به دلیل تغییرات اقلیمی، حاشیه‌نشینی و حوادث تروریستی افزایش پیدا کرده است، گفت: سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت حوادث طبیعی در کشور است.
به گزارش صبای سلامت ، امیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث، اظهار داشت: این جشنواره آغازی برای همگرایی دستگاه‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری در زمینه مقابله با حوادث و بلایا است.
وی افزود: پیشگیری از بروز سوانح و حوادث بسیار حائز اهمیت بوده و هر چه در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم بهتر است چرا که از بروز تلفات بیشتر می‌توان جلوگیری کرد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: شیوع بلایا و حوادث طبیعی که سال‌های اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی، جنگ‌ها، حوادث تروریستی، رشد شهرها، حاشیه‌نشینی و فقر افزایش یافته و از طرفی آلودگی محیط زیست و ایجاد ریزگردها به این مسائل دامن زده است و همه اینها می‌طلبد که توجهات بیشتری در حوزه پیشگیری داشته باشیم.
ضیایی اضافه کرد: حساس‌سازی جامعه و توجه مسئولان به حوزه پیشگیری از حوادث بسیار ضرورت داشته و می‌توان گام‌های مؤثری در این زمینه برداشت.
وی گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا خسارات ناشی از حوادث و سوانح به صفر رسیده که این در حالی بوده که ما هم باید توجه کنیم و شاخص‌های خود را ارتقاء دهیم البته متأسفانه برخی از شاخص‌ها در کشور ما نامتقارن بوده که این مسأله باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای انجام داده ولی باید با سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش گام‌های مؤثرتری برداشت و توجه کرد که هر سال در کشور حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارات حوادث طبیعی می‌دهیم.

کد خبر: # 149606043625

دیدگاهتان را بنویسید