مسئول اورژانس های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زهدان

ضرورت توجه به حمایت های روانی بیماران

مسئول اورژانس های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر حمایت روانی از مصدوم تاکید کرد.
به گزارش صبای سلامت، دکتر علیرضا صفت گل، مسئول اورژانس های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زهدان، اظهار داشت: حمایت روانی از مصدوم در شرایط بحران علاوه بر این که نقشه راه تیم درمانی است، می تواند در مدیریت صحنه نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.
صفت گل با اشاره به اهمیت حمایت روانی تیم درمانی از مصدوم تصریح کرد: در این بین نباید از افرادی که در صحنه حادثه حضور دارند غافل بود.
وی توضیح داد: عدم آشنایی افراد با حوادث و متشنج کردن اوضاع، کار تیم درمانی را مشکل می کند که لازم است با فرهنگسازی مناسب، هنگام بروز حادثه، تماس با اورژانس اولین اقدام باشد.
این روانشناس در گفتگو با شبکه رادیویی سلامت خاطرنشان کرد: حفظ جان بیمار و سلامتی وی برای ما حائز اهمیت است و عدم آشنایی افراد با کمک های اولیه امدادی می تواند عوارض جبران ناپذیری مانند قطع نخاع و حتی از دست دادن عضو را به دنبال داشته باشد.
یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149607023707

دیدگاهتان را بنویسید