ضرورت اجرای طرح جامع شهری در پروژه های تجاری کلانشهرها

آیا محل ایجاد این مراکز طبق بررسی های کارشناسی و پیش بینی مشاور و ضوابط طرح جامع انجام می شود یا خیر ؟

به گزارش صبای سلامت، به طور کلی مراکز تجاری در شهرها به دو صورت ایجاد می شوند مراکزی که در طرح های جامع شهری پیش بینی شده اند بنابراین برای این مراکز مشکلی در صدور پروانه وجود ندارد ، اما باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که آیا محل ایجاد این مراکز طبق بررسی های کارشناسی و پیش بینی مشاور و ضوابط طرح جامع انجام می شود یا خیر ؟
رئیس فراکسیون شهری و روستایی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در برنامه «افق روشن» شبکه رادیویی سلامت با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر در برخی از مراکز تجاری پارکینگ پیش بینی نمی شود یا در خیابانی هشت تا بیست متری مرکز تجاری ایجاد می شود که حاصلی جز ترافیک ندارد و یا گاهی این مراکز در فضای نامناسب و کاربری های مسکونی احداث می شوند.
وی افزود: از آنجای که شهرداری ها درآمد پایدار ندارند ، گاها در کاربری های مسکونی مجوز احداث مراکز تجاری صادر می کنند و این آسیب هایی را برای شهر و شهروندان به دنبال دارد.
رئیس فراکسیون شهری و روستایی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بنابراین کمیسیون ماده صد و کمیسیون ماده ۵شورای عالی شهرسازی باید این نوع تخلفات را بررسی کنند، اما در فضاهای خارج از شهر می توان مراکز تجاری را با نظر مشاور و به شرط دسترسی به امکاناتی چون مترو احداث کرد.

 

کد خبر: # 149604143422

دیدگاهتان را بنویسید